Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:32Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:32Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE56UXpNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2861
dc.description.abstractİlköğretim okullarının amaçlarını gerçekleştirme düzeylerine ilişkin öğretmen görüşleri ile bu amaçların gerçekleştirilmesinin önündeki engeller ve öğretmenlerin engeller karşısındaki davranışları bu araştırma ile ortaya konulmaya çalışılmaktadır. Araştırma nicel ve nitel yöntem birlikte kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Nicel verilerin toplanmasında Adıyaman ilinde 10 ilköğretim okulunda görev yapan 325 öğretmenin görüşüne başvurulmuştur. Nitel veriler on okulda görev yapan her okuldan iki öğretmenin görüşlerine başvurularak toplanmıştır. Araştırma sonucunda ilköğretim öğretmenlerinin, “yüksek” ve “oldukça yüksek” düzeyde ilköğretimin amaçlarının gerçekleştirildiğini ifade ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Nitel çalışma sonucunda ise sosyal amaçların akademik amaçlara göre daha fazla gerçekleştirildiği, amaçların gerçekleştirilmesinin önündeki en önemli engelin okul aile birliği etkileşimin eksikliği olduğu ve ilköğretimin amaçlarının daha etkili gerçekleştirilmesi için okul aile birliğinin çalışmalarına daha fazla önem verilmesi gerektiği sonuçlarına ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis research aims to reveal the primary school teachers’ views on the realization level of primary education objectives, obstacles to the realization of these objectives and the behaviors of the teachers against the obstacles. Research was carried out by using quantitative and qualitative methods together. To collect quantitative data, 325 teachers working at 10 primary schools in Adıyaman were consulted for their opinions . Qualitative data were collected by applying to the views of two teachers from each 10 schools. As a result of this research, it has been concluded that the objectives of primary education have been performed at ‘high’ and ‘very high’ level according to the teachers. As a result of the qualitative study, it has been found out d that social objectives were realized more than academic objectives, the most important obstacle for the realization of the objective is the lack of interaction with school council and for more effective realization of the primary school objectives , the work of the family unit should be given more attention.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeachers’ opinions on the realization level of primary education’s objectivesen_US
dc.title.alternativeÖğretmenlerin ilköğretimin amaçlarının gerçekleştirilme düzeyine ilişkin görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.identifier.startpage132en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record