Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorSümeyye Mermer
dc.contributor.authorBehiye Ertaş
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:33Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:33Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRNE9ERXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2864
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ilköğretim okullarında gerçekleştirilen denetimlerde sanatsal denetim anlayışına ne derece uygun davranıldığını incelemektir. Araştırma, Sivas İli Merkez ilçe sınırları içerisinde bulunan, 12 ilköğretim okulunda görevli öğretmenlerin görüşleri üzerinden yürütülmüştür. Veri toplama aracı olarak 34 soruluk 5’li likert tipi bir ölçek formu ve öğretmenlerin geçirdikleri denetim süreçlerini anlattıkları metinler kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde nicel boyut için SPSS 17.0 programından yararlanılmış, nitel boyut için betimsel analizler yapılmıştır. Bulgular, denetimlerin orta düzeyde sanatsallığa yakın olduğunu göstermektedir. Denetmenlerin sanatsal denetim anlayışı ve gerektirdikleri konusunda bilgilendirilmeleri ve denetimleri bu anlayışa uygun biçimde gerçekleştirmeleri önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate to what degree supervisions held in primary schools comply with the artistic supervision concept. Research was conducted upon the views of teachers working in 12 primary schools in Central town of Sivas. As data collection instrument, a 5-point Likert scale form which consisted of 34 questions and texts in which teachers told their supervision process, was used. In data analysis, for the quantitative dimension, SPSS 17.0 program was utilized and for the qualitative dimension, descriptive analyses were done. Results showed that supervisions are near artistry only in mediocrity. It is offered that supervisors should be informed about artistic supervision and its requirements and that they should inspect according to this concept.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTeachers' views on the compliance of supervisions with the concept of artistic supervisionen_US
dc.title.alternativeDenetimlerin sanatsal denetim anlayışına uygunluğuna ilişkin öğretmen görüşlerien_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage613en_US
dc.identifier.startpage597en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record