Show simple item record

dc.contributor.authorMehmet Nuri Gömleksiz
dc.contributor.authorAyşe Ülkü Kan
dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:38Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:38Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-6200
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeU1qSTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2887
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığına ilişkin görüşlerini belirlemektir. Nitel araştırma deseninde yürütülen araştırmanın çalışma grubunu Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümünde öğrenim gören 30 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışma grubu, maksimum çeşitlilik örneklemesine göre belirlenmiştir. Araştırmanın verileri altı açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığı ile araştırma-inceleme yapma, problem çözme, yaratıcı ve eleştirel düşünme becerilerini kazanacaklarını düşündükleri belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to explore prospective teachers’ perceptions of information literacy. Study group of this qualitative research consists of 30 prospective teachers enrolled at the Department of Elementary Education in Cumhuriyet University. Maximum variation sampling technique was used to choose the study group and totally 30 prospective teachers were interviewed. Data of the study were collected through an interview form comprised of six open-ended questions. Content analysis was utilized to analyze the data. Prospective teachers emphasized that they would gain the skills of making research, problem solving, creative and critical thinking.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilgi okuryazarlığına ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativeProspective teachers’ perceptions of information literacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaradeniz Uluslararası Bilimsel Dergien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.identifier.startpage71en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record