Show simple item record

dc.contributor.authorGülseren Dağlar
dc.contributor.authorHandan Güler
dc.contributor.authorGülbahtiyar Demirel
dc.contributor.authorZ. Burcu Yurtsal
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:46Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:46Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1300-0853
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZd05EYzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2919
dc.description.abstractntrauterin fetal sağlık durumu ve distresin değerlendirilmesinde; elektronik fetal monitörizasyon (EFM) en sık kullanılan obstetrik uygulamalardandır. EFM riskleri erken dönemde belirlemeyi sağlayarak hipoksiye bağlı fetal ölümlerin azalmasında önemli rol oynamaktadır. EFM’de ebenin rolü nedeniyle bu çalışmanın amacı, ebelik öğrencilerine kurs kapsamında EFM ile ilgili bilgi vererek öğrencilerin kurs öncesi ve sonrası EFM bilgilerini ve yeterliliklerini belirlemektir. Çalışma 2010 - 2012 yılları arasında program değerlendirme çalışması olarak yapılmıştır. İki eğitim öğretim yılındaki 4. sınıf öğrencilerinin tamamı (91 öğrenci) alınmıştır. Kurs 4. sınıf dersliğinde uygulanmıştır. Kurs 4. sınıf öğrencilerine II. yarıyılın ilk haftasında 3 günlük (toplam 24 saat) sürede yapılmıştır. Kurs başlangıcında, kurs öncesi ön test sınavı yapılmıştır. Ön testi; teorik bilgileri içeren sorular ve yorumlanması istenen traseler oluşturmuştur. Aynı test kurstan 2 ay sonra son test olarak tekrar uygulanmıştır. Kurs öncesi ve sonrası alınan puanlar karşılaştırılmıştır. Öğrencilerin EFM kursu öncesindeki bilgi puanlarının ortalaması 59,1?14,0 iken EFM kursu sonrasındaki bilgi puanlarının ortalaması 81,9?8,1 olarak bulunmuştur (p<0,05). EFM kursu öncesinde teorik bilgi açısından kendilerini yeterli hisseden öğrencilerin oranı %9,9 iken, EFM kursu sonrasında bu oran %83,5 olarak saptanmıştır (p <0,05). EFM kursu öncesinde uygulama açısından kendilerini yeterli hisseden öğrencilerin oranı %31,9 iken, EFM kursu sonrasında bu oran %83,5 olarak saptanmıştır (p<0,05). Doğru bir EFM, fetal hipoksinin erken tanımlanmasında, fetal ölümlerin önlenmesinde ve sağlıklı toplum oluşmasında çok önemli katkı sağlamaktadır. EFM’nin uygulanması ve yorumlanması sağlık personeli ve özellikle hemşire /ebeler tarafından yapılmaktadır. Ancak ebelik ve hemşirelik lisans programlarının EFM konusunda bir yeterlilik kazandırma hedefi bulunmamaktadır. Kadın doğum servisi, polikliniği ve doğumhanelerde çalışacak ebe öğrencilerin bu konuda yetersiz olmaları yetersiz izlem ve yanlış değerlendirme, müdahale olasılığını artırmaktadır. İzlem ve yorumlama hataları fetal sağlığının tehlikeye girmesine neden olmaktadır. Bilim ve topluma katkıları nedeniyle EFM eğitimlerinin ebelik okul müfredatı içerisinde periyodik bir kurs olarak düzenlenmelidir.en_US
dc.description.abstractElectronic fetal monitoring (EFM) is one of the most commonly used obstetric procedures for assessment of intrauterine health status of the fetus and distress. EFM plays an important role in reduction of hypoxia - related early fetal deaths through determining risks in the early period. The aim of this study is to determine knowledge and qualification of midwifery students on EFM before and after the course because of the role of midwives. The present study was performed as an program assessment study between 2010 - 2012. A total of 91 students (all grade 4 students) in two school years were included in the study. The course was carried out at classroom of grade 4 students and took 3 days (24 hours in total) in the first week of the first semester. Pre-test was applied at the beginning of the course. Pre-test was composed of questions about theoretical knowledge and traces to interprete. The same test was re-applied as post-test 2 months after the course. Scores of pre and post-tests were compared. While mean score of knowledge was 59,1 14,0 before EFM course, it was found as 81,9 8,1 after the course (p&lt;0,05). While ratio of the students who felt competent in terms of theoretical knowledge was 9,9% before the EFM course, this ratio was found as 83,5% after the course (p&lt;0,05). While ratio of the students who felt competent in terms of practice was 31,9% before the EFM course, this ratio was found as 83,5% after the course (p&lt;0,05). A correct EFM provides significant contribution to early diagnois of fetal hypoxia, prevention of fetal deaths and for a healthy community. EFM is performed and interpreted by health staff, particularly by nurses / midwives. However licence programs of nursing and midwifery do not have a goal for gaining proficiency. Midwifery students' to work in gynecology and obstetrics wards, outpatient clinics and delivery rooms being incompetent in that field increases the likelihood of inadequate follow up, incorrect assessment and interventions. Errors of follow up and interpretation jeopardize fetal health. EFM educations should be arranged as periodical courses in curriculum of midwifery schools due to its contribution to science and community.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectSağlık Bilimleri ve Hizmetlerien_US
dc.titleElektronik fetal monitörizasyon kursunun etkinliğinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAssessment of effectıveness of electronic fetal monitoring courseen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSTED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage142en_US
dc.identifier.startpage138en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record