Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:51Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:51Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2146-0655
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZeU5qSTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2934
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında öğretmenlerin iletişim becerileri ile empatik eğilimlerinin çocuk sevme düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırma öğretmenlerin iletişim becerileri ve empatik eğilimlerinin çocuk sevme (öğrenciler) düzeylerini ne derece etkilediğini birlikte ve tek tek ortaya koymaya çalışmaktadır. Araştırmanın hedef evrenini 2011-2012 öğretim yılında Sivas il merkezinde 81 ilköğretim okulunda görev yapan 2076 öğretmen oluşturmaktadır. İlköğretim okullarından 35 okul random yöntemiyle belirlenmiştir. Bu okullarda görev yapan 906 öğretmen araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Ölçekler 35 ilköğretim okulunda araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Uygulanan ölçeklerden işlenmeye uygun 416 ölçek değerlendirmeye alınmıştır. Araştırma verileri, “İletişim Becerilerini Değerlendirme Ölçeği” , “Empatik Eğilim Ölçeği” ve “Barnett Çocuk Sevme Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin iletişim becerileri ile empatik eğilimlerinin çocuk sevme düzeylerini etkilediği, iletişim becerileri ile empatik eğilimlerin birlikte bu etkiyi biraz daha artırdığı görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate the communication skills of elementary school teachers and the effect of their emphatic tendencies on their levels of liking of children. This study tried to reveal the communication skills of the teachers and how their levels of liking of children affect their emphatic tendencies together and one by one. The population included 2076 teachers who worked at 81 elementary schools in Sivas province in the 2011-2012 academic years. Within the elementary schools, 35 schools were randomly selected. The sample of this study comprised 906 teachers who worked at these schools. Out of the applied scales, 416 actionable scales were evaluated. The data was collected via “Communication Skills Evaluation Scale”, “Emphatic Tendency Scale” and “Barnett Liking of Children Scale”. It was concluded from the study that the communication skills and emphatic tendencies of the teachers affected their levels of liking of children and communication skills together with the emphatic tendencies increased this effect a little more.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleÖğretmenlerin iletişim becerisi ve empatik eğilim davranışlarının çocuk sevme düzeyleri üzerine etkisien_US
dc.title.alternativeCommunicatıon skılls of teachers and the effect of emphatıc tendency behavıor on levels of lıkıng of chıldrenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPegem Eğitim ve Öğretim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage61en_US
dc.identifier.startpage51en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record