Show simple item record

dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorMehmet Sincar
dc.contributor.authorKerem Çınar
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:33:57Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:33:57Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE56YzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2956
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim okullarında etik liderlik davranışları ile örgütsel bağlılık arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırma Tokat İli Turhal İlçesindeki gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sürecinde; öğretmenlerin örgütsel bağlılık davranışı ve okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarına ilişkin algı düzeylerini saptamak amacıyla aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri hesaplanmıştır. Araştırma modelindeki değişkenlerin birbirlerini ne kadar açıkladığını test etmek için ise basit regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular; katılımcıların etik liderlik algılarının yüksek yüzeyde olduğunu ve en yüksek örgütsel bağlılık boyutunun devam bağlılığı boyutunda bulunduğunu göstermektediren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to understand the relationship between ethical leadership and organizational commitment in secondary schools. Research was conducted with teachers serve in secondary schools located in district of Turhal in the Tokat/Turkey. In consequence of the study, analysis conducted with data set over recurrent and applicable 195 scales. Arithmetic average and standard deviation values were calculated in research to determine perception level concerning organizational commitment behaviour of teachers and ethical leadership behaviours of school administrators. Simple regression analysis were conducted to test how well explain variables in the study each other. According to research findings, it was shown that the perception level of ethical leadership was high and among other dimensions, dimension of attendance commitment had the highest level of commitmenten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOrtaöğretim Okulu Öğretmenlerinin Örgütsel Bağlılık Düzeylerine Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarının Etkisien_US
dc.title.alternativeEffect of Ethical Leadership Behaviours on the Teachers' Ethical Commitment Level in Secondary Schoolsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage281en_US
dc.identifier.startpage266en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record