Show simple item record

dc.contributor.authorYücel Erol
dc.contributor.authorAli Rıza İnce
dc.contributor.authorMehtap Aras
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:02Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:02Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1309-2448
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVeE5qWXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2977
dc.description.abstractEndüstride konumlandırma ve çevresel güçlerin etkisini ön plana çıkaran Pozisyon Okulu Yaklaşımı ile firmanın kaynak, kabiliyet ve yeteneklerinin önemini vurgulayan Kaynaklara Dayalı Yaklaşım, stratejik yönetim alanında firmaların performans farklılıklarını açıklayan temel iki yaklaşımdır. Bu temel yaklaşımlardan hangisinin tercih edildiği, stratejik yönetim konularında önemli bir yer işgal etmektedir. Bu araştırmanın amacı Türk sanayi dalında, yöneticilerin dolayısı ile firmaların, stratejik yönetim yaklaşımları konusundaki tercihlerinin ortaya çıkartılması ve yönetici bakış açısından firmalarının başarılarında Pozisyon Okulu Yaklaşımının mı, yoksa Kaynaklara Dayalı Yaklaşımın mı etkili ve baskın olduğunun tespit edilmesidir. Araştırma İstanbul Sanayi Odasının (ISO) yayınlamış olduğu Türkiye'de sanayi sektöründe faaliyet gösteren ilk 500 büyük sanayi kuruluşu ve ikinci 500 büyük sanayi kuruluşu üzerinde yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda Türkiye'deki en büyük 1000 sanayi kuruluşun yöneticilerinin dolayısıyla da firmalarının Pozisyon Okulu Yaklaşımını benimsedikleri yönünde sonuçlara ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractPositioning school approach that gives prominence to the effect of positioning and environmental powers in industry and resource-based approach that emphasize the importance of firm’s resource, capabilities and competences are two basic approaches that express firms’ performance differences in strategic management field. Which one of these basic approaches will be chosen occupies an important place in strategic management subjects. Purpose of this study is to reveal preferences of managers and accordingly firms about strategic management approaches in branch of Turkish industry and to determine whether positioning school approach or resource-based approach is efficient and predominant in success of firms from the viewpoints of managers. The research was carried out upon the first 500 big industrial enterprises and second 500 big industrial enterprises carrying on their business in industrial sector in Turkey as published by Istanbul Chamber of Industry (ISO). As a result of the analysis of the acquired data, it has been precipitated that in Turkey, managers of the biggest 1000 industrial enterprises, accordingly firms, adopt positioning school approachen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleTürk Sanayi Sektöründe Stratejik Yönetim Yaklaşımları Tercihi: ISO 1000 Firmalarında Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeStrategic Management Approaches Preference in Turkish Industry: A Research on ISO 1000 Firmsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme ve Ekonomi Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.startpage75en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record