Show simple item record

dc.contributor.authorSelçuk Beşir Demir
dc.contributor.authorHakan Koç
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:04Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:04Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZMU56RXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/2982
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarını ölçebilecek geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeğini geliştirmektir. Araştırmanın çalışma grubu; Sivas il merkezinde bulunan ortaöğretim kurumlarında dokuz, on, onbir ve onikinci sınıflarında öğrenim gören 920 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışma grubu ortaöğretim öğrencilerinden random küme örnekleme yoluyla seçilmiştir. Çalışmanın amacı doğrultusunda ilgili alanyazından hareketle denemelik madde havuzu oluşturulmuş, oluşturulan madde havuzu konu ile ilgili uzman öğretim üyelerine başvurularak uzman görüşü alınmıştır. Uzman görüşü alabilmek amacıyla maddeler üçlü derecelendirme yapılmış ve uzmanlardan maddeleri "uygun", "kısmen uygun" ve "uygun değil" şeklinde değerlendirmeleri istenmiştir. Uzmanlardan gelen geribildirimler doğrultusunda düzenlenen denemelik madde havuzu üzerinde pilot uygulama yapılmıştır. Pilot uygulamanın ardından taslak ölçek çalışma grubu üzerinde uygulanmıştır. Ölçeğin faktör yapısının belirlenmesi amacıyla açımlayıcı faktör analizi (AFA), yapı geçerliğini test etmek için doğrulayıcı faktör analizi (DFA) ve diğer geçerlik analizleri yapılmıştır. Araştırmanın verileri SPSS 17.0 ve Lisrel 8.51 paket programları ile bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Ölçeğin yapı geçerliği için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Madde-test puanı korelasyonları, test-tekrar test korelasyonu, iç tutarlık katsayısı Cronbach Alfa hesaplanmıştır. Maddelerin alt ve üst % 27'lik grupları ayırt edip etmediğini sınamak için t-testi yapılmıştır CD-TÖ'nün 15 maddeden oluşan iki faktörlü yapısının geçerliği için yapılan DFA sonucuna göre X2'nin serbestlik derecesine oranının üçün biraz üstünde (3,10)'dur. Tüm uyum değerlerinin de kabul sınırları içinde olduğundan CD-TÖ'nün iki faktörlü yapısı kullanılabilir, geçerli bir modeldir CD-TÖ'nün alt ölçeklerinin ve ölçeğin bütününe ilişkin Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı (0.907), alt ölçekler arasındaki korelasyon katsayıları ölçeğin güvenilir olduğunun göstergesidiren_US
dc.description.abstractThe purpose of the present study is to develop reliable and validate an attitude scale for geography courses. The study sample was composed of 920 ninth, tenth, eleventh and twelfth grade students studying in high schools in the provincial area of Sivas. The study sample was selected using random group sampling method In line with the purpose of the study, after reviewing the literature, an item pool for the piloting process was created, and expert opinion was sought for the appropriateness of each item in the pool. The experts were asked to rate the items using a three-point Likert scale by using the labels "Appropriate", "Partially Appropriate" and "Not Appropriate". The items in the pool were revised by using the feedback from the experts before the scale was piloted. After the piloting process, the draft scale was administered to the study group. Exploratory factor analysis (EFA) was carried out to identify how the scale was structured, and along with other validity analyses, confirmatory factor analysis (CFA) was conducted to test the construct validity of the scale. The data were analysed using SPSS 17.0 and Lisrel 8.51. To test the construct validity of the scale, exploratory and confirmatory factor analyses were carried out. Item-test correlations, test re-test correlation and the Cronbach alpha internal reliability coefficient were calculated. In addition, a t-test was carried out to see if the items discriminated between the upper and lower 27% of the groups. According to the results of confirmatory factor analysis carried out to test the validity of the two-factor scale with 15 items, the proportion X2 to degree of freedom was slightly over 3 (3,10). Since all fitness values were within acceptable boundaries, the two-factor structure of the Attitude Scale for Geography Courses was considered to be a valid model. The Cronbach alpha reliability of the sub-scales and the overall scale (0,907) and the correlation coefficients between the subscales indicated that the scale was reliable.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleCOĞRAFYA DERSİ TUTUM ÖLÇEĞİ: GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeGEOGRAPHY COURSES ATTITUDE SCALE: DEVELOPMENT, VALIDITY AND RELIABILITY STUDYen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue8en_US
dc.identifier.endpage1777en_US
dc.identifier.startpage1765en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record