dc.contributor.author | Egemen Ermiş | |
dc.contributor.author | Osman İmamoğlu | |
dc.contributor.author | Necati Alp Erilli | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:34:10Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:34:10Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1309-5110 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVM01EWXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/3002 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, aktif spor yapan Ondokuz Mayıs Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencileri (BESYO) ile Ondokuz Mayıs Polis Meslek Yüksekokulu (PMYO) öğrencilerinin bedensel ve sosyal çoklu zeka puanlarının karşılaştırılmasıdır. Çalışmaya BESYO’ dan 472, PMYO’ dan 133 öğrenci gönüllü olarak katılmıştır. Araştırmada öğrencilere bir bilgi formu ve “Çoklu Zeka Envanteri” uygulanmıştır. Bilgi formunda öğrenciler, öğrencilerin aileleri ve spor alışkanlıkları ile ilgili 12 soru bulunmaktadır. Çoklu zeka envanteri Likert tipinde olup, 10 bölümden ve toplam 80 maddeden oluşmaktadır. İstatistiksel analizler için tek yönlü varyans analizi ve t-testi kullanılmıştır. Bedensel ve sosyal zeka puanlarının ortalamaları PMYO öğrencileri (37,76 ve 37 ) ile BESYO öğrencilerinde (38,36 ve 37,68) birbirlerine oldukça yakındır (p>0.05). Yine cinsiyetler arasında Bedensel Zeka puanı ve Sosyal Zeka puanı bakımından fark yoktur (p>0.05). Mezun olunan lise türüne göre Bedensel Zeka puanı bakımından fark varken (p<0.05), Sosyal Zeka puanı bakımından fark bulunmamıştır (p>0.05). Bedensel zeka puanındaki farklılığın Spor Lisesi mezunlarının diğer birçok liseye göre sportif bakımdan daha yetenekli ve eğitimli olmasından kaynaklandığı düşünülmektedir. Spor lisesi mezunlarının hem bedensel hem sosyal zeka puanları en yüksek, özel liselerden mezunların zeka puanları ise en düşük çıkmıştır. Sonuç olarak, sporun bedensel ve sosyal zeka puanını olumlu yönde etkilemekte olduğu ve cinsiyetler arasında sporcularda bedensel ve sosyal zeka puanı bakımından fark olmadığı söylenebilir. Bedensel ve sosyal zeka puanını artırmak için sportif faaliyetlerden daha fazla yararlanılmalıdır. | en_US |
dc.description.abstract | The aim of this study is to compare the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores of the students of Ondokuz Mayıs University Physical Training and Sports High School (BESYO) and the students of Ondokuz Mayıs Vocational Police High School (PMYO) . 472 students from BESYO and 133 students from PMYO participated in the study voluntarily. The students were asked to complete an information form and a “Multiple Intelligences Questionnaire”. The information form consists of a total of 12 questions relating to the students, their families, and their sports habits. The Multiple Intelligences Questionnaire is Likert type and consists of 10 parts and a total of 80 items. For the statistical analyses, One-way ANOVA and independent sample t-test were used. The averages of the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores were quite close to each other for Vocational PMYO students (37,76 and 37 ) and BESYO students. Again, no difference was found between the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores of two genders (p>0.05). While there was a difference in the bodily-kinesthetics multiple intelligences scores between the types of the high schools the students graduated from (p<0.05), no difference was found in the interpersonal multiple intelligences scores (p>0.05). The most important reason why there was a difference in the bodily- kinesthetics multiple intelligences scores can be explained with the fact that the students who graduate from Sports High Schools are more talented and more educated in the field of sports when compared with the students who graduate from other types of high schools. The bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores of the students who graduated from Sports High Schools were the highest, while the scores of the students who graduated from Private High Schools were the lowest. As a conclusion, it can be said that sport affects the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores positively and that there is no difference between the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores of the two genders. Sports activities should be used more in increasing the bodily-kinesthetics and interpersonal multiple intelligences scores | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Orman Mühendisliği | en_US |
dc.title | Üniversitelerde öğrencilerin bedebsel ve sosyal çoklu zeka puanlarında sporun etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effect of spotrs on the bodily-kiniestheticd and interpersonel multiple intelligences scores of üniversity students | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.endpage | 29 | en_US |
dc.identifier.startpage | 23 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |