Intel Öğretmen Hizmet İçi Eğitim Kursunun Değerlendirilmesi
Abstract
Ülkemizde 2003 yılında uygulamaya başlanan Intel Öğretmen Temel Kursu (IÖTK) öğretmenlere, derslerinde teknolojiyi kullanarak, proje temelli öğrenme etkinliklerine yer vermelerini sağlamak amacıyla hazırlanmıştır. Ayrıca bu kursta öğretilenler sayesinde öğretmenlerin, öğrencilerin problem çözme, eleştirel düşünme ve işbirliği içinde çalışma becerilerini geliştirici etkin- likler tasarlaması amaçlanmıştır. Bu araştırmada IÖTK’nun Sivas ilindeki 3 ilk- öğretim okulunda ne derece uygulanabildiğinin ve öğretmenlerin bu program hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Betimsel nitelikte olan bu çalışmada veriler görüşme yöntemiyle toplanmıştır. Öğretmenlerden elde edi- len veriler sonucunda, IÖTK’nun tam anlamıyla amacına ulaşmadığı; öğret- menlerin derslerini teknoloji destekli işleme taraftarı olduğu ancak bunun için yeterli bilgi ve alt yapıya sahip olmadığı anlaşılmıştır. Sınıflarında yeterli dona- nımın bulunmaması da öğretmenlerin bilgi teknolojilerini kullanımını engelle- mektedir. Intel in-service teacher training program, applied in Turkey in 2003, had been prepared to make the teachers integrate the technology and give project based applications into their lessons. In addition, thanks to this in-service trai- ning course, it has been aimed the teachers would develop the applications which could develop the students’ problem solving, critical thinking and colla- borative study skills. It is aimed in this study to determine how Intel in-service teacher training program was applied at 3 schools in Sivas and teachers’ opini- ons about the course. In this study, whose nature is descriptive, the data gathe- red by interviews with teachers who had joined this course. According to data results, these have been understood that Intel in-service teacher training prog- ram did not reach its’ goals exactly; the teachers wanted to use the technology in the lessons but they did not have enough information and infrastructure. The lack of enough material in their classroom prevents teachers’ technology usage.
Source
Milli EğitimVolume
41Issue
193URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJMk56STRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3020
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]