Show simple item record

dc.contributor.authorŞükran Karaca
dc.contributor.authorMustafa Gülmez
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1013-1388
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRJNE16QXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3064
dc.description.abstractSatış geliştirme, günümüzde üreticilerin olduğu kadar perakendecilerin de ellerindeki ürünleri tüketicilerin satış noktalarında kolayca ve kısa sürede satın almaya karar vermesi için başvurdukları ve sıklıkla satışa dönüşen etkinliklerdir. Bu çalışmada satış geliştirmenin pazarlama ve iletişim karması içindeki yeri, satış geliştirme amaçları ve satış geliştirme araçları gibi konulara yer verilmiştir. Ayrıca öğretim elemanlarına yönelik bir anket çalışması yapılarak satış geliştirme çabalarının öğretim elemanlarının satın alma davranışları üzerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin değerlendirilmesinde Frekans Dağılımları, Yüzde Dağılımları, Ki Kare Analizi, Faktör Analizi gibi yöntemler kullanılmıştır. Ayrıca Mann-Whitney U Testi yapılarak ile cinsiyet ve satış geliştirme çabaları arasında anlamlı bir fark olup olmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır.en_US
dc.description.abstractSales development, nowadays are activities which frequently ended up with sale and both producers and retailers apply to so that the consumers decide to purchase their products easily and in a short time. In this study, the subjects like the place of sales development in the mixed of marketing and communication, the aims of sales development and the means of sales development are taken up. Besides a survey is made towards instructors and it’s tried to measure the effects of sales development efforts on the purchasing attitude of them. In data analysis process, descriptive statistics such as frequencies, percentage distribution, Chi-square test and factor analysis were calculated. Furthermore by using Mann-Whitney U test, it’s tried to be determined whether there is a significant difference between sex and sales development efforts or not.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleSatış geliştirme çabalarının öğretim elemanlarının satın alma davranışları üzerindeki etkilerini ölçmeye yönelik bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeA research about measurıng the effects of sales development efforts on the purchasıng attıtude Instructorsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalVerimlilik Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.identifier.startpage69en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record