Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Sarıkaya
dc.contributor.authorAli Kabasakal
dc.contributor.authorAziz Kutlar
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:31Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:31Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1306-2174
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjNU16WXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3068
dc.description.abstractBu çalışmada öncelikle T.C. Devlet Demiryollarının karar veren birimler şeklinde ele alınan yedi bölgesinin veri zarflama analizi kullanılarak 2000-2010 dönemindeki etkinlik skorları incelenmiştir. Daha sonra Malmquist endeksi kullanılarak toplam faktör verimlilikleri tespit edilmiştir. Analizde, toplam personel sayısı, elektrikli anahat uzunluğu, elektriksiz anahat uzunluğu ve yıllık toplam lokomotif çalışma saati girdi olarak, km başına yolcu ham ton ve km başına yük ham ton da çıktı olarak listelenmektedir. Çalışmada 3 değişkenli girdi ve çıktı yönelimli etkinlik analizleri de yapılmıştır. Girdi yönelimli analizde toplam anahat uzunluğu girdi değişkeni olarak kullanılmıştır. Yapılan analizlerde CCR modeline göre İzmir, Sivas’ın en düşük veremliliğe, BCC modeline göre Sivas ve Adanan Bölgesinin en düşük verimlilik skorlarına sahip olduklarını tespit edilmiştir. Buna karşın Haydarpaşa ve Ankara’nın tüm dönemler boyunca sürekli etkinliğe sahip oldukları görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis paper attempts to measure the performance of Turkish Railways’ 7 regional headquarters that produce passenger and freight services around the country. The data covering eleven years from 2000 to 2010 is analyzed via the DEA method for the purpose of the study. To find out the efficiency scores of the regional decision making units, inputs contain number of employees, length electrified main line, length of non-electrified main line, and amount of working hours of locomotives while outputs contain passenger gross ton per kilometer and cargo gross ton per kilometer. After generating the efficiency scores, total factor productivity is investigated by Malmquist Index. The findings indicate that according to constant returns to scale distance functions, Izmir and Sivas have lowest efficiency scores while according to variable returns to scale distance functions Sivas and Adana have the lowest scores. Haydarpasa and Ankara always have high efficiency scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleTÜRKİYE’DE BÖLGESEL OLARAK DEVLET DEMİRYOLLARININ 2000-2010 DÖNEMİNDE VZA İLE ETKİNLİĞİNİN VE MALMQUİST ENDEKSİ İLE TOPLAM FAKTÖR VERİMLİLİĞİNİN BELİRLENMESİen_US
dc.title.alternativeDETERMINING THE 2000-2010 EFFICIENCY SCORES VIA DEA ANALYSIS AND TOTAL FACTOR PRODUCTIVITY THROUGH MALMQUIST INDEX OF TURKISH RAILWAYS’ REGIONAL ACTIVITIESen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEkonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage155en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record