Fen ve teknoloji öğretmen adaylarının bilgi iletişim teknolojileri (BİT) kullanımı ve materyal tasarımı özyeterlik inanışları
Abstract
Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji öğretmen adaylarının BİT ve Materyal Tasarımı hakkındaki özyeterlik inanışlarını ve bu inanışları etkileyen faktörleri belirleme amacıyla BİT Kullanımı ve Materyal Tasarımı Özyeterlik [BİT_MTÖ] ölçeği tasarlanarak, ölçeğin geçerlik ve güvenirlik araştırması yapılmıştır. 310 öğretmen adayının katıldığı çalışma sonucunda, BİT_MTÖ ölçeğinin Temel BİT Becerileri ve Özgün Materyal Tasarımı adlı iki faktörden oluştuğu ve ölçekten elde edilen verilerin geçerlik ve güvenirlik kriterlerini taşıdığı saptanmıştır. Pilot çalışmada elde edilen verilere göre; Temel BİT Becerilerine yönelik özyeterlik seviyesinin, gelir seviyesi ve bilgisayar deneyim süresi değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaşma gösterdiği, fakat Özgün Materyal Tasarımına yönelik özyeterlik inanışlarında aynı gruplar arasında sadece deneyim süresi için farklılaşma gözlendiği tespit edilmiştir. Ayrıca, her iki faktör puanlarında da cinsiyete göre anlamlı farklılık bulunmadığı belirlenmiştir. In this study, a scale entitled "Information and Communication Technologies Usage and Material Design Efficacy [ICT_MDE]" is developed to investigate pre-service science and technology teachers' efficacy beliefs regarding ICT usage and Material Design and the factors impacting these beliefs. By using the validity and reliability data from 310 pre-service teachers, ICT_MDE scale is concluded to be a valid and reliable instrument consisting of two factors: Basic ICT Skills and Original Material Design. Based on the data from this pilot study; the efficacy levels in Basic ICT Skills factor significantly changed by the income level and computer usage experience. However, efficacy scores in Original Material Design factor are found to differ only by computer usage experience. Furthermore, no significant difference due to gender has been observed in both factors.
Source
Kuram ve Uygulamada Eğitim BilimleriVolume
12Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd01qYzRPQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3077
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]