Coğrafya eğitiminde bölge kavramı
Abstract
Bu araştırmanın amacı ülkemizin çeşitli yükseköğretim kurumlarında coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin bölge kavramı konusundaki bilişsel düzeylerini belirlemektir. Bu amaç doğrultusunda Türkiye’de altı farklı üniversitenin Eğitim ve Edebiyat Fakültelerinin coğrafya Öğretmenliği ve Coğrafya Bölümlerinde öğrenim gören 165 lisans öğrencisine bölge kavramı ve özelliklerini içeren yapılandırılmamış 8 adet sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Betimsel tarama yöntemi ve içerik analizi yöntemi kullanılan bu araştırmadan elde edilen verilerin çözümlenmesinde, araştırma problemi ve alt problemlerine uygun olarak, frekans, yüzde aritmetik ortalama değerleri kullanılmış; t- Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) teknikleri uygulanmıştır. Lisans öğrencilerinin bölge kavramına ilişkin bilişsel düzeyleri bölüm ve üniversite değişkenine göre farklılaşırken, cinsiyetlerine göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Coğrafya eğitimi alan lisans öğrencilerinin, bölge kavramına ve bölge türüne yönelik bilişsel düzeyleri 1. ve 6. sorularda oldukça yüksek iken 2.,3.,4.,5. ve 7. sorularda oldukça düşük olduğu bulunmuştur. The aim of this study is to define the cognitive levels of undergraduate students, having geography education in the higher education institutions in our country, about the concept of region. In line with this aim, a survey comprising eight unstructured questions about the concept and characteristics of region was applied to 165 undergraduate students having education in the departments of Geography Teaching and Geography of the faculties of Education and Letters at six different universities in Turkey. Descriptive surveillance and content analysis methods were used in this research and to analyse the data obtained from the research, corresponding with the problems and subproblems, frequency, arithmetic mean, percentage of values have been used; ttest and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were applied. The cognitive levels of undergraduate students differentiate with respect to the variables of department and university while not differentiating with respect to gender. The cognitive levels, regarding the concept and type of region, of undergraduate students receiving geography education have been found to be high for the questions 1 and 6, while being considerably low for the questions 2, 3, 4, 5, 6, and 7.
Source
MARMARA COĞRAFYA DERGİSİVolume
0Issue
25URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNd05UZzVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3080
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]