dc.contributor.author | Mehmet Baktır | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:34:41Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:34:41Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1301-1197 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRneE1UYzJOZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/3097 | |
dc.description.abstract | Cahız’a göre bilgi varlık değil, sıfattır. İnsanlar bilgiyi çevrelerinde- ki varlıklardan gözlemleyerek alırlar. Ona göre bilgi kaynağı, beş duyu, akıl ve haberdir. Ancak Allah’ın bilgisi insanlarınkinden farklı olup var olmayanları da kapsar. Yani Allah varlıklar yaratılmadan önce onların bilgisine sahiptir. | en_US |
dc.description.abstract | In Cahiz’s opinion, knowledge is an adjective, not an existence. Human beings get knowledge from existing being in their surro- undings. In this comprehension the source of knowledge is five senses, reason and reports. Yet, the knowledge of Allah is diffe- rent from that of human beings and it contains those which are not existent. That is; Allah has got the knowledge of existing crea- tures before they are created | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.title | CAHIZ’IN BİLGİ ANLAYIŞI | en_US |
dc.title.alternative | Cahiz's Comprehension Of Knowledge | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Cumhuriyet Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 16 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.endpage | 128 | en_US |
dc.identifier.startpage | 107 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |