Show simple item record

dc.contributor.authorNilgün Tatar
dc.contributor.authorKübra Elif Bağrıyanık
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:50Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1305-3515
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNM05UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3123
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin sıklıkla tercih ettikleri okul dışı eğitim aktivitelerini ve bu eğitime yönelik görüşlerini belirlemektir. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 79 Fen ve Teknoloji dersi öğretmeni katılmıştır. Veriler “Okul Dışı Eğitime Yönelik Öğretmen Görüşlerini Belirleme Anketi” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde; sıklıkla tercih edilen okul dışı aktivitelerinin frekansı hesaplanmış, açık uçlu sorularda ise içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin en sık “model/materyal hazırlama” ve ”fen ve teknoloji konuları ile ilgili kitap/dergi okuma”; en az ise “yaz kampları”,“gençlik merkezi ziyaretleri” ve “akvaryum ziyaretleri” gibi aktiviteleri tercih ettikleri belirlenmiştir. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu bu aktiviteleri öğrencilerin yaparak yaşayarak öğrenmeleri için tercih ettiklerini, aktivitelerin öğrencilerin ilgi, istek ve meraklarını artırmada etkili olduğunu düşünmektedirler. Okul dışı eğitim uygulamalarında olanakların yetersizliğinden, idareci, öğrenci, öğretmen ve velilerden kaynaklanan zorluklar yaşamaktadırlar. Araştırmanın sonuçlarına dayalı olarak, öğretmenlerin derslerinde okul dışı eğitim aktivitelerini daha sık ve etkili kullanabilmesi yönünde önerilerde bulunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThe aim of the research is to determine the preference of the science and technology teachers about outdoor activities and their opinions about this education. Survey model is used in this study. Data are collected by “Teacher Opinions about Outdoor Education Survey”. Frequency analysis and content analysis are used. According to the results, the teachers mostly prefer such activities like “preparing model/material” and “reading books/ magazines about science and technology”, the least liked is “summer camps” and “visiting the youth centers”. Teachers indicate that they prefer these activities in order to promote their students’ active learning and the activities are effective in increasing the interest and curiousity of the students. Also they express the difficulties of outdoor education that they faced. According to the results suggestions will be done for future research.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleOpinions of science and technology teachers about outdooreducationen_US
dc.title.alternativeFen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin Okul dışı eğitime yönelik görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage896en_US
dc.identifier.startpage883en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record