dc.contributor.author | Kani Ülger | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:34:51Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:34:51Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME1Ua3pNdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/3127 | |
dc.description.abstract | Sanat eğitiminde karşılaşılan problemlerin tek bir doğru cevabı yoktur. Bu tür problemlerin varlığına rağmen okullarda genellikle tek bir doğru cevabı olan rutin problemlerin çözümüne odaklı bir eğitim yapılmaktadır. Araştırmanın konusu, rutin dışı problemlerin çözümüne odaklanan Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yönteminin problem çözme becerisine etkisidir. PDÖ yönteminin ilköğretim görsel sanatlar dersi öğrencilerinin problem çözme becerilerine etkisinin belirlenmesi için ilköğretim 7. sınıf öğrencilerinin oluşturduğu iki grup üzerinde çalışma yürütülmüştür. Ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı araştırmada, veri toplama aracı olarak problem çözme envanteri (PÇE) kullanılmıştır. Deney ve kontrol grupları uygulama öncesi bir önceki karne not ortalamaları ve problem çözme becerileri açısından denk bulunmuştur. Deney grubunda PDÖ yöntemi, kontrol grubunda ise süregelen öğretim yöntemleri kullanılarak dersler işlenmiştir. Her iki gruba da dersler, hazırlanan ders planlarına göre araştırmacı tarafından verilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre; PDÖ yöntemi ile öğrenim gören deney grubu öğrencilerinin kontrol grubuna kıyasla problem çözme becerilerini geliştirdikleri, PDÖ yönteminin problem çözme becerilerinin geliştirilmesinde etkili olduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | The problems in art education have not only one answer. These problems called out of routine problems. But, generally in scholls; teaching is based on problems that called routine problems have only one answer. Problem Based Learning model which is shaped with out of routine problems is an important teaching model. The aim of this research is to determine the effects of PBL model on elementary school students’ problem solving in Visual Arts lessons. The research was carried out on two different groups of the 7th grade students of Elementary School. In the research to which pre and post-test with control group quasi-experimental design were applied, Problem solving inventory (PSI) was used as data collection tool. Both the experimental and the control group were found to be equivalent in terms of problem solving levels and former semester school reports in the beginning of the treatment. The lesson has been taught using PBL model in experimental group and the course has been taught using traditional method in control group. Both group was given lessons by the researcher. According to the findings of the study, it is shown that PBL model is significantly effective at problem solving. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Görsel sanatlar eğitiminde probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin problem çözme becerilerine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The effects of pbl model on elementary school students’ problem solving in visual arts lessons | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Milli Eğitim | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 41 | en_US |
dc.identifier.issue | 195 | en_US |
dc.identifier.endpage | 42 | en_US |
dc.identifier.startpage | 23 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |