Show simple item record

dc.contributor.authorYeşim Bulca
dc.contributor.authorFatma Saçlı
dc.contributor.authorMurat Kangalgil
dc.contributor.authorGıyasettin Demirhan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:34:55Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:34:55Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNMk5UWTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3138
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Hacettepe Üniversitesi Spor Bilimleri Teknolojisi (SBT) Yüksekokulu!ndan mezun olup beden eğitimi öğretmenliği yapmakta olan öğretmenlerin öğretmen yetiştirme programının yeterliliğine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. 1994-2006 yılları arasında Hacettepe Üniversitesi SBT’den mezun olup beden eğitimi öğretmenliği yapan 132 öğretmenden 66’sı araştırma kapsamına alınmıştır. Araştırma grubu içerisinden 16 beden eğitimi öğretmeni ile ayrıca odak grup görüşmesi yapılmıştır. Verilerin analizinde frekans ve yüzde hesaplamaları ile içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre, öğretmenler genel kültür derslerinden Bilgisayar, İngilizce ile Atatürk İlke ve İnkılâpları Tarihi derslerinin, öğretmenlik meslek bilgisi derslerinden hemen hemen hepsinin ve alan bilgisi derslerinden çoğunun içeriğini mesleki yaşantıları açısından yeterli bulmuşlardır. Odak grup görüşmelerinde öğretmenler; genel kültür ders içeriklerinin KPSS’ye yönelik değiştirilmesi, kuramsal bilgi olarak tek başına yeterli olmadığı için öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde uygulamaya yönelik bilgilerin de aktarılması, kuramsal alan bilgisi derslerinin uygulamaya nasıl aktarılacağı konusunda yetersiz oldukları için bu ders içeriklerinin gözden geçirilmesi, MEB öğretim programı ile üniversitedeki öğretim programının paralellik göstermesi durumunda beden eğitimi öğretmen yetiştirme programındaki derslerin öğretmenlik yaşantılarında kendilerine daha yararlı olacağını belirtmişlerdir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to determine physical education (PE) teachers’ opinions on the efficacy of Physical Education Teacher Education (PETE) Program. Within the scope of the study, out of 132 PE teachers, sixty-six teachers working as PE teachers, who graduated from the School of Sport Sciences and Technology (SSST), Hacettepe University in 1994-2006, were accessed. Focus group interviews were conducted with 16 PE teachers from the research group. Data analysis was made through frequency and percentage calculations and the content analysis method. When the opinions of PE teachers were analyzed, it was seen that the usage of the courses related to general culture, pedagogic content knowledge, and field content knowledge were higher level and the courses related to teaching profession knowledge always worked for them. However, teachers stated that the contents of courses related to general culture should be changed according to the KPSS examination and practical applications need to be emphasized in courses related to field content knowledge.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin öğretmen yetiştirme programına ilişkin görüşlerien_US
dc.title.alternativePhysical education teachers’ opinions of the teacher education programen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume37en_US
dc.identifier.issue165en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.identifier.startpage81en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record