Show simple item record

dc.contributor.authorMehmet Nuri Gömleksiz
dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:35:16Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:35:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRRMU9EazRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3194
dc.description.abstractBetimsel nitelikteki bu araştırmanın amacı, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Bu çerçevede öğrencilerin problem çözme becerisine güven, problem çözmede öz denetim ve kaçınmaya ilişkin görüşlerinin cinsiyetlerine, sınıf düzeylerine ve öğrenim gördükleri okulun sosyo-ekonomik düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığı saptanmıştır. Araştırmada Serin, Bulut Serin ve Saygılı (2010) tarafından geliştirilen Çocuklar İçin Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Sivas merkez ilköğretim okullarında öğrenim gören dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileridir. Tabakalı örneklemeyle belirlenen dokuz ilköğretim okulunda öğrenim gören 1375 öğrenci tesadüfî örnekleme ile seçilmiştir. Verilerin analizinde frekans, yüzde, bağımsız gruplar t testi ve tek yönlü Varyans analizi kullanılmıştır. Envanterin “Öz Denetim” ve “Kaçınma” alt boyutlarında cinsiyet değişkeni açısından anlamlı farklılık tespit edilirken, “Problem Çözme Becerisine Güven” alt boyutunda anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi açısından tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık tespit edilememiştir. Sosyo-ekonomik düzey açısından tüm alt boyutlarda anlamlı farklılık bulunmuştur. Bulgular doğrultusunda çeşitli önerilerde bulunulmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis descriptive study aims to investigate the opinions of the $4^{th}$ and $5^{th}$ grade primary school pupils about their problem solving skills. To that end, pupils’ opinions regarding self-confidence in problem-solving skill, self-control, and avoidance in terms of gender, grade level, and socio-economic status of their school were examined to find out whether differences existed. In this study Problem Solving Inventory for Children developed by Serin, Bulut Serin, and Saygılı (2010) was used as the data collection tool. Sample for data collection consists of $4^{th}$ and $5^{th}$ graders at urban primary schools in Sivas. The sample consisted of 1375 $4^{th}$ and $5^{th}$ graders enrolled at nine primary schools who were randomly selected through stratified sampling. Frequency, percentage, independent groups t-test, and ANOVA were used to analyze the data. While significant differences were found in the self-control and avoidance subscales, no statistically significant difference was found in the self-confidence subscale based on gender. Similarly, no significant difference was found in any subscale based on grade level, but statistically significant differences were found in all subscales related to socio-economic status of the school. Recommendations are offered in the light of the findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleİlköğretim 4. Ve 5. sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerine ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn assessment of the $4^{th}$ and $5^{th}$ grade primary school students’ opinions towards their problem solving skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.identifier.startpage23en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record