Show simple item record

dc.contributor.authorTuncay Dilci
dc.contributor.authorTahir Gür
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:35:21Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:35:21Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1308-6200
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRVeU1UZ3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3208
dc.description.abstractBu nitel çalışmada üniversite son sınıfta okuyan sınıf öğretmenliği programı öğrencilerinin profesyonel öğretmen kimliği geliştirme süreçleri ve bu kimliğin başlıca özellikleri incelenmiştir. Çalışma Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Eğitim Fakültesinde yapılmıştır. Çalışma grubunu oluşturan beş öğrenciden alınan yazılı ve sözlü dilsel ürünler (anlatılar) söylem çözümlemesi yöntemiyle incelenmiştir. Araştırmada öğrencilerin kimlik geliştirme sürecinde tecrübelerinden, öğrendikleri bilgilerden, toplum, kurum ve ailenin beklentilerinden ve sahip oldukları tutum ve inançlarından faydalandıkları görülmüştür. Çalışmada öğrencilerin lider-örnek, idealist- adanmış, profesyonel ve demokrat öğretmen kimliklerini benimsedikleri görülmüştür.en_US
dc.description.abstractIn this qualitative study, processes of identity development and the main characteristics of this identity of presrvice teachers studying elementary education program in Agri Ibrahim Cecen University were examined. Data gathered from the study group of five students in the final year of their education in the university in the format of verbal and written narrative format and analysed with discourse analysis method. In the study, preservice teacher use use experiences, knowledge, expectations, attitude and beliefs while they developing their professional identity. The main identities found in students’ discourses are leader-example teacher, democrat teacher, idealist-dedicated teacher and profesinal teacher identity.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.titleSınıf Öğretmenliği öğrencilerinin profesyonel kimliklerinin söylem çözümlemesi yöntemi ile incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining of professional identities of preservice elementary education teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKaradeniz Uluslararası Bilimsel Dergien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.identifier.startpage122en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record