Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorİsmail Demir
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:35:29Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:35:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZNU1URTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3227
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, genel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algılarını belirlemek ve elde edilen verilere göre çözüm önerileri geliştirmektir. Araştırma verilerinin toplanmasında, Oruç (2008) tarafından geliştirilen “Okul Tahripçiliği Anketi” kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan anketler, evren olarak belirlenen Sincan İlçesi’nde bulunan genel liselerin tümünden örneklem olarak alınan 1246 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri t-testi ve One Way ANOVA ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda ö ğrencilerin tahripçilik davranışını algılama düzeyleri ile “sınıf düzeyi”, “ailedeki birey sayısı”, “annenin eğitim düzeyi” değişkenleri arasında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. Buna göre, ilgili değişkenlerin düzeyi arttıkça öğrenciler, tahripçilik davranışının daha az yaşandığını belirtmektedirler. Ayrıca kız öğrenciler, erkek öğrencilere göre okulda daha çok tahripçilik yaşandığını ifade etmektedirler.en_US
dc.description.abstractThe goal of this study is to determine school vandalism perceptions of general high school students and to develop solution offers according to the data obtained. Collecting research data , “ Questionnaire of School Vandalism” which is improved by Oruç (2008) were used. The questionnaires that were determined as universe were applied to 1246 students in Sincan District. Secondary problems of the research were analyzed with t-test and One Way ANOVA . As a result of research , significant differences was found among students’ perceptions level regarding vandalism and the variances as “class level”, “number of family members”, “economical level of family” and “mother’s educational level”. According to this finding as long as the levels of the related variances increase, the students express that vandalism are less performed. Additionally, female students comparing to male students say that there are much vandalism in the schoolen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleGenel lise öğrencilerinin okul tahripçiliği algılarıen_US
dc.title.alternativeSchool vandalism perceptions of general high school studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage147en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record