Show simple item record

dc.contributor.authorTuncay Dilci
dc.contributor.authorGökçe Dervişoğlu Kalkan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:35:35Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:35:35Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1303-0094
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZeE1UUTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3242
dc.description.abstractEğitim-öğretimin temel taşları olan öğretmenlerimiz içerisinde; en çok zaman geçirdiğimiz, temel bilgi ve becerileri öğrendiğimiz sınıf öğretmenimizin üzerimizdeki etkisi büyüktür. Sınıf öğretmenlerimizi çocukken belki objektif olarak değerlendiremeyiz; fakat yıllar sonra öğretmenimizin öğrenme-öğretme sürecindeki yeterliliklerini daha sağlıklı değerlendirebiliriz. Araştırma; sınıf öğretmenliği adaylarının ilköğretimim ilk beş yılında kendi sınıf öğretmenlerinin sınıf atmosferinde öğrenme-öğretme süreci ile ilgili yeterliliklerini değerlendirmelerinin, kendi cinsiyetleri, sınıf öğretmenlerinin cinsiyeti, sınıf düzeyleri ve ilköğretimin ilk beş yılını tamamladıkları yer değişkenine göre incelenmesini amaçlamaktadır. Çalışmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma grubunu, 20112012 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümünde öğrenim gören 521 lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Bu çalışmada, veri toplama aracı olarak, 33 soruluk öğretmen yeterlilikleri ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde; sınıf öğretmenliği adaylarının kendi sınıf öğretmenlerini değerlendirmeleri, değişkenler dikkate alınmadan aritmetik ortalama ve standart sapma ile yorumlanmıştır. Puanların normalliğe uygunluğunu belirlemede Kolmogorov-Smirnov (K-S) testi yapılmıştır. Tüm değişkenlerin test sonucunda bulunan p-değerlerinin ?=.05'den küçük olması nedeniyle normal dağılım göstermedikleri saptanmıştır. Sınıf öğretmenliği adaylarının kendi cinsiyetlerine, öğretmenlerinin cinsiyetine ve sınıf düzeylerine göre sınıf öğretmenlerinin yeterliliklerini değerlendirmelerinde anlamlı farklılığa rastlanmamıştır. Sınıf öğretmenliği adaylarının ilköğretimin ilk beş yılını tamamladıkları yere göre sınıf öğretmenlerini değerlendirmelerinde anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Bu bağlamda öğretmen yeterliliklerinin işlevselleştirilmesi gerektiği, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimlere önem verilmesi, öğretmenlerin kendilerini geliştirebilmeleri için yüksek lisans yapmalarının desteklenmesi önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractAmong our teachers, who are the cornerstone of education, class teachers have a great influence on us as we have spent the longest period of our education with them and learned basic knowledge and skills from them. Perhaps we cannot assess their value objectively when we are children, but we can assess their effectiveness in teaching-learning process years later. The study aims to examine prospective class teachers' assessment of their own class teachers' competence in teaching-learning process in the classroom atmosphere in the first five years of their primary school education in terms of gender, their class teacher's gender, grade and the place where they completed the first five years of primary education. In this study, relational screening model was used .The study group is composed of 521 prospective teachers attending Primary School Education Department at Faculty of Education of Cumhuriyet University in 2011-2012 education year. In this study, we used 33-item teacher competencies scale. For the analysis of data obtained, prospective class teachers' assessment of their own class teachers was interpreted with arithmetic means and standard deviation without considering variables. Kolmogorov-Smirnov (K-S) test was administrated to determine suitability of scores to normality. As p-values of all variables were found to be lower than ?=.05 as a result of test, There was not found any significant difference in prospective class teachers' assessment of class teachers' competencies in terms of their own gender and their teachers' gender. Significant difference was found between assessments of prospective teachers in terms of the place where they finished the first five years. Based on the results of the study, it is suggested that teacher competencies are to be functionalized, pre-service and in-service education are to be attached importance, and teachers are to be encouraged pursuing master education to improve themselves.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleSınıf Öğretmenliği Adaylarının Kendi Sınıf Öğretmenlerinin Yeterliliklerini Değerlendirmelerien_US
dc.title.alternativePreservice Primary School Teacher's Assessment of Their Primary School Teacher's Efficacyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage1357en_US
dc.identifier.startpage1331en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record