Show simple item record

dc.contributor.authorEnis B. Biçer
dc.contributor.authorYüksel Aydın
dc.contributor.authorEbrar Ilıman
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:14Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:14Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1306-732X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprd016WXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3268
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Yönetimi bölümünde lisans eğitimini sürdürmekte olan öğrencilerin muhasebe dersine karşı tutumlarını saptamak ve tutumlarının başarı düzeylerine etkisini belirlemektir. Tutum; bireyin ele alınan bir nesneye, bir duruma veya olaya karşı olan olumlu veya olumsuz tavrı ve sürekli olan inanç ve duygularıdır. Öğretim elemanlarının gerek kendi derslerine, gerekse sosyal yaşamdaki diğer olgulara yönelik öğrenci tutumlarının ne olduğunu, nasıl ölçüleceğini bilmeleri eğitimin niteliğini artırmada önemli bir etken olabilir. Ayrıca tutumların davranışa dönüşmesi sebebiyle, derse karşı olumlu tutumlar, eğitimde ve meslek hayatında başarıyı da beraberinde getirecektir. Araştırma bu düşünceden yola çıkılarak ve konuyla ilgili olarak sağlık yönetimi alanında eksikliğin var olması sebebiyle tercih edilmiştir. Araştırmanın birinci bölümünde sağlık yönetimi bölümü, muhasebe eğitimi ve tutum ile ilgili literatür bilgisi verilmiştir. Daha sonra konuyla ilgili yapılan araştırmalara yer verilmiştir. Son bölümde ise bulgular ve sonuçlar yer almaktadır. Tanımlayıcı araştırmada elektronik anket yöntemi kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerinin muhasebe tutumunu ölçmek için Ertuğrul ve Özdemir?in (2014) kullandığı anket ölçeğinden yararlanılmış olup ölçeğin Cronbach alpha katsayısı 0,960 olarak saptanmıştır. Anket ölçeği; isteksizlik-sıkıcılık boyutunda 22 madde, gereklilik boyutunda 6 madde ve isteklilik-sevme boyutunda 12 madde olmak üzere toplam 40 maddeden oluşmaktadır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde aktif olarak lisans eğitimi alan 490 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem seçiminde tabakalı örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Çalışmaya 260 öğrenci katılmış olup, katılımcıların 135?i birinci, 125?i ikinci öğretim öğrencisidir. Çalışmaya katılan öğrencilerin ağırlıklı genel not ortalaması 2,61?dir. Araştırma sonucunda, ankete katılan öğrencilerin muhasebe dersinin gerekliliğinin kısmen farkında oldukları ve bölümü seven öğrencilerin derse karşı olumlu tutum sergiledikleri görülmüştür. Aynı zamanda derse olan tutumlarının başarı düzeylerini etkilediği saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was determine Cumhuriyet University Department of Health Management section porcelain enamel license training is a students ' attitudes towards accounting courses. Attitude; is the positive or negative attitude of the individual towards an object, situation, or being dealt with, and the persistent beliefs and emotions. It can be an important factor in increasing the quality of education by the teaching staff knowing what their attitudes towards students and their other students in social life are and how to measure them. Moreover, positive attitudes towards the course will bring success with education and professional life, as attitudes are transformed into behavior. This research has been chosen because of the fact that there are deficiencies in the field of health management with regard to this issue. In the first part of the study, literature on health management, accounting education and attitude was given. Later, researches related to the subject were given. In the last section, findings and conclusions are included. Electronic survey research method identifier. In the study, the questionnaire scale used by Ertuğrul and Özdemir (2014) was used to measure the accounting attitude of the students and the Cronbach alpha coefficient of scale was determined as 0,960. Questionnaire scale; 22 items in the dimension of reluctance-urgency, 6 items in the necessity dimension and 12 items in the will-love dimension in total 40 items. The research universe of 2017-2018 academic year undergraduate field of Cumhuriyet University Faculty of Health Sciences of Health Institutions Management 490 students section constitute. The selection of sampling stratified sampling method was used. Study of 260 students have participated, 135 of the participants are primary education; and 125 is the secondary education student. 260 students participated in the study, the average grade point average of the students who participated in the study is 2,61. As a result of the research, it was seen that the students who participated in the survey were partially aware of the necessity of the accounting course and the students who were in the department had a positive attitude towards the course. At the same time, it was determined that attitudes towards the course affected the achievement levels.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectEndüstriyel İlişkiler ve İşgücüen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.subjectEdebiyat (Romantizm)en_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.subjectEdebi İncelemeleren_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.titleSAĞLIK YÖNETİMİ ÖĞRENCİLERİNİN MUHASEBE DERSİNE KARŞI TUTUMLARININ BAŞARI DÜZEYLERİNE ETKİSİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMAen_US
dc.title.alternativeA RESEARCH ON THE EFFECTS ON ACHIEVEMENT LEVELS OF ATTITUDES TOWARDS ACCOUNTING COURSE HEALTH MANAGEMENT STUDENTSen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyal Bilimler Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage199en_US
dc.identifier.startpage179en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record