SINIF İÇİ ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİN KULLANIMI VE DENETLENMESİ: DENETMEN VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
Abstract
Öğretmenler, öğrencilerin daha iyi öğrenmesini sağlamak amacıyla farklı yöntem, teknik, sunum, ölçme ve değerlendirme etkinliklerine yer vererek öğretimsel süreci etkili bir şekilde yönetmek durumundadırlar. Ölçme değerlendirme yöntem ve tekniklerinin farklılaşması öğretmene yardımı gerekli kılmaktadır. Bu yardımı sağlayan mekanizmalardan biri de denetim mekanizmasıdır. Denetim süreci var olan durumu tespit ederken aynı zamanda da düzeltme ve önlem alma işlevini de üstlenir. Bu yanı ile denetim, öğretmenlerin hesap verebilir olmalarını denetim sürecini de dikkate alarak ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin denetimini gerçekleştirilmesini sağlamalıdır. Tüm bunlar göz önünde bulundurulduğunda bu araştırma kapsamında amaçlanan öğretmenlerin sınıf içi etkinlikler kapsamında hangi ölçme ve değerlendirme yöntemlerini ne amaçla kullandıklarını ortaya koymak, bunun yanında denetmenlerin öğretmenlere düzeltme ve önlem alma sürecinde ne kadar etkili yardım edebildiklerini betimlemektir. Bu amaç doğrultusunda olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden tesadüfi amaçsal örnekleme yöntemi ile 18 öğretmen ve 18 denetmenin görüşleri alınmıştır. Ulaşılan sonuçlar: sınıf içerisinde öğretmen tarafından kullanılan ve denetmenler tarafından gözlenen değerlendirme yöntemlerinin bilişsel alana yönelik geleneksel değerlendirme yaklaşımlarıdır. Ayrıca verilen dönütler müfettiş görüşlerine göre geleneksel ve tamamlayıcı değerlendirme yaklaşımlarına yönelik iken öğretmen görüşlerine göre çok genel ve yetersiz olduğu yönündedir. Bunun yanında her iki katılımcı grubun görüşlerine göre denetimler yazılı evraklar üzerinde yapılmaktadır. Bu gözlemler doğrultusunda denetmen ve öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme etkinliklerinin denetlenmesine yönelik önerileri objektif olunması yönündedir Teachers are in the position of guiding educational process in an effective way to enable students to learn better by using different methods, techniques, presentations and measurement and evaluation activities. The differences in measurement –evaluation methods and techniques necessitates assistance to teachers. One of the mechanism providing this assistance is supervision mechanism. As supervision process determines the current situation, it undertakes functions of correction and taking precaution at the same time. On that sense, supervision should provide control for measurement and evaluation activities to be carried out by considering teachers’ accountability and supervision process as well. When all these are taken into consideration, what is aimed by this study is to reveal what kind of measurement and evaluation methods and why they have been used by teachers, and to describe how effectively supervisors have helped teachers in the process of correction and taking precaution as well. The results attained in line with this aim: the evaluation methods used in classrooms by teachers, and observed by supervisors are conventional evaluation approaches towards cognitive domain. And also, while the feedbacks given, according to supervisor views, are in line with conventional and supplementary evaluation approaches, they are assumed quite general and inadequate according to teacher views. Beside this, according to both participant groups’ views, supervisions are carried out on written documents. In line with these observations, the suggestions by supervisors and teachers for supervising assessment and evaluation activities are in the direction of being positive.
Source
Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)Volume
17Issue
67URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnM01EZzFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3284
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]