Show simple item record

dc.contributor.authorAyşe Yanardağ
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:19Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:19Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-6219
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNU5EUXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3328
dc.description.abstract30 Ekim 1918 tarihinde imzalanan Mondros Mütarekesi ile Anadolu işgal altına düşmüştür. Ancak işgale karşı Türk milleti Mustafa Kemal Paşa liderliğinde Millî Mücadeleye başlamıştır. Bilinen süreçlerden sonra TBMM 23 Nisan 1920’de açılmıştır. Bu meclis öncelikle Misak-ı Millî’de belirlenen Türk vatanını kurtarmak için toplanmıştır. Bununla birlikte Osmanlı Devleti’nin bu duruma düşmesinin sebeplerini yetersiz eğitim ve öğretimde gören TBMM milletvekilleri daha meclisi açtıkları ilk günlerde eğitim ve öğretim işleri hakkında hararetli tartışmalar yapmışlardır. Milletvekilleri savaş yılları olmasına rağmen eğitim konusunda çeşitli teklifleri meclise sunmuşlar ve bu teklifleri son derece hassas bir şekilde inceleyip, tartışmışlardır. Bununla birlikte savaş koşulları eğitim ile ilgili tüm bu meselelerin çözülmesine fırsat vermemişse de ülkenin kurtarılmasından sonra eğitim alanında yapılacak devrimlere bir zemin ve bilgi birikimi sağlamıştır. Nitekim bu dönemde eğitime dair tartışılan konular eğitimde birlik, eğitim birliğinin nasıl sağlanacağı, bu yönde eğitimin nasıl teşkilatlanacağı, muallimlerin malî durumları ile kalite ve sayılarının yetersizliği, kapanan okullar en çok tartışılan konular olmuştur. Millî Mücadele’nin askeri safhası bittikten sonrada çeşitli şekillerde eğitim meseleleri ele alınmaya devam etmiştir. Çalışmada çoğunlukla TBMM Zabıt Ceridelerinden yararlanılmıştır. Ayrıca Tevhid-i Tedrisat Kanunu’na giden süreci açıklayabilmek için basından bazı örneklere yer verilmiştir.en_US
dc.description.abstractWith the Mondros Armistice signed on October 30, 1918, Anatolia was occupied. However, against the occupation, the Turkish nation Mustafa Kemal Pasha led the National Struggle under the leadership. After the known process, the Parliament was opened on April 23, 1920. This parliament gathered primarily to rescue the Turkish nationality determined by the National Pact. However, parliamentarians who saw the reasons for the collapse of the Ottoman State in inadequate education and training, had a heated debate about education and training in the first days when they opened the parliament. Despite the years of war, the parliamentarians presented various proposals on education, and they examined and discussed these proposals in a very sensitive way. Nevertheless, the conditions of war did not allow for the dissolution of all these issues related to education, but after the liberation of the country it provided a background and knowledge for the revolutions in the field of education. As a matter of fact, discussions on education in this period have been the most discussed topics, how to provide education unity in education, how to organize education, how to organize education, financial status of teachers, quality and numbers of inadequacies. Most of the work was done with the Parliamentary Constitutional Court. In addition, some examples have been given in order to be able to explain the process leading to the Tevhid-i Tedrisat Kanunu.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleMİLLİ MÜCADELEDE MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİ KURMA TARTIŞMALARI VE TEVHİD-İ TEDRİSAT’A GİDİŞen_US
dc.title.alternativeDISCUSSIONS ON NATIONAL EDUCATION SYSTEM BUILDING IN THE NATIONAL STRUGGLE PERIOD AND DEPARTURE TO TEVHİD-İ TEDRİSATen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalDicle Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.endpage280en_US
dc.identifier.startpage263en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record