Show simple item record

dc.contributor.authorZeynep Gültekin Akçay
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:20Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:20Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-6020
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk1ETXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3336
dc.description.abstractÇalışma, çocuk oyunları ve televizyon ilişkisini ele almaktadır. Çocuk oyunlarının televizyon ekranıyla melezleştiği savından hareket ederek, bir zamanlar yetişkin dünyasını canlandıran kendi kendine başlayan çocuk oyunlarının nasıl melezleştiğini/dönüştüğünü ortaya koymak çalışmanın amacını oluşturmaktadır. Çalışma niteliksel etnografik yaklaşımla inşa edilmiştir. Çalışmada, çocuk oyunları ve televizyon ilişkisi nedir, çocuk oyunlarında televizyon anlatılarından izler var mıdır, gibi sorulara cevap aranmaktadır. Araştırma 2015-2016 eğitim öğretim yılı bahar döneminde Sivas merkezde bulunan dokuz devlet anaokulunda yürütülmüştür. Çalışmanın sonucunda çocukların artık oyunlarını popüler televizyon hikâyeleri ve karakterlerinden ürettiği görülmüştür. Bu sayede de oyunun melezleştiğinden bahsetmek mümkündüren_US
dc.description.abstractThis study investigates the relationship between children’s games and television. Based on the proposition which holds that children’s games have been hybridized through the mediation of television, the purpose of this study is to explicate the hybridization of children’s games, which started out on their own by replicating the adult world. The study was conducted, using the qualitative ethnographical approach. In the study, answers were sought to questions such as “What is the relationship between children’s games and television?” and “Are there any traces of television narratives in children’s games?” The research was carried out during the spring semester of the 2015-2016 academic year at nine state kindergartens located in the city of Sivas. It was observed at the conclusion of the study that children produced their games from the popular television stories and characters. Through this finding, it is possible to assert that children’s games have become hybridizeden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleTelevizyon Dolayımıyla Melezleşen Çocuk Oyunlarıen_US
dc.title.alternativeHybridization of Children’s Games through the Mediation of Televisionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage133en_US
dc.identifier.startpage114en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record