THE ROLE OF ART EDUCATION ON THE CREATIVE THINKING SKILLS OF STUDENTS IN MUSIC AND VISUAL ARTS EDUCATION: A COMPARISON FROM THE PERSPECTIVE OF THE MUSIC EDUCATION
Abstract
There have many views in the related literature that the art develops the creativity. Although there have been study findings on this issue regarding the Visual Arts Education, a few study findings have been existed for the Music Education. Also, there has not been any consensus on the topic that Music Education (or Visual Arts) develops the creative thinking more (or less). This study aimed to investigate whether there was a potential source of developmental differences between music students (Grade 9 and 12) and visual arts (Grade 12) students' creative thinking skills in high school education level. This study includes two folds research designs as cross-sectional and causal-comparative. As a result, it was found that music or visual arts education disciplines do not possess a privilege role in the development of the students’ creative thinking skills except originality. Thus, it was concluded that overall creative thinking skills can be synonymous as gain of educational outcomes regarding to art education disciplines, but the Originality can be main educational gain of the music learning. Sanatın yaratıcılığı geliştirdiği ile ilgili olarak alan yazında pek çok görüş bulunmaktadır. Bu konu hakkında Görsel Sanatlar Eğitimi ile ilgili bazı çalışma bulguları bulunmasına karşın, Müzik Eğitimi ile ilgili olarak çok az çalışma bulgusu mevcuttur. Ayrıca, Müzik Eğitimi'nin (veya Görsel Sanatlar Eğitimi'nin) yaratıcı düşünceyi daha fazla (veya daha az) geliştirdiği konusunda bir görüş birliği bulunmamaktadır. Bu çalışma, müzik ve görsel sanatlar eğitiminin lise düzeyinde öğrencilerin yaratıcı düşünme becerilerinin gelişimleri açısından potansiyel bir farklılık kaynağı olup olmadığını araştırmayı amaçlamıştır. Bu çalışmada müzik öğrencileri ile resim öğrencileri yaratıcı düşünme becerileri açısından karşılaştırılmıştır. Bu nedenle grupiçi (Müzik 9. ve 12. Sınıf) ve gruplararası (Müzik 12. Sınıf ve Görsel Sanatlar 12. Sınıf) olmak üzere iki karşılaştırma yapılmıştır. Sonuç olarak Müzik ya da Görsel Sanatlar Eğitiminin bu eğitimleri alan öğrencilerin genel anlamda yaratıcı düşünme beceri karşılaştırması açısından birbirlerinden farklı olarak ayrıcalıklı bir konuma sahip olmadıkları bulunmuştur. Ancak çalışmanın diğer sonucuna göre, yaratıcı düşünme bileşenlerinden Orijinallik (yenilikçilik) alt boyutunda müzik eğitiminin bu eğitimi alan öğrencilerin Orijinal düşünme gelişiminde olumlu yönde önemli bir rolünün olduğu bulunmuştur. Buna göre, müzik ve resim sanat disiplinlerinin Müzik ve Görsel Sanatlar Eğitimleri açısından yaratıcı düşünmenin gelişmesinde orijinallik hariç benzer rollere sahip olduğu yargısına varılmıştır.
Source
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi DergisiVolume
18Issue
2URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnNU1qazVPUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3337
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]