WEB TABANLI ÖĞRETİMİN FEN DERSİ BAŞARISINA VE FEN DERSİNE YÖNELİK TUTUMA ETKİSİ: BİR META ANALİZ ÇALIŞMASI
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen ders başarısı ve tutumlarına etkisini incelemektir. Bu çalışmada, Meta analiz yöntemi kullanılmaktadır. 2007-2017 yılları arasında konu üzerine yapılmış olan çalışmalar incelenmiş ve belirlenen ölçütleri karşılayan 32 çalışma akademik başarı ve 25 çalışma da fen dersine yönelik tutum için meta analize dâhil edilmiştir. Bu çalışmadaki meta analiz sonuçlarını değerlendirdiğimizde Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin akademik başarıları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,866 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen’ in (1992) sınıflamasına göre geniş düzeyde bir etkinin olduğunu göstermektedir. Web Tabanlı Öğretimin öğrencilerin fen dersine yönelik tutumları üzerine etki büyüklüğü değeri 0,667 olarak bulunmuştur. Hesaplanan bu etki büyüklüğü değeri, Cohen’in (1992) sınıflamasına göre orta düzeyde bir etkinin olduğunu ifade etmektedir. Araştırmaya dâhil edilen çalışmalarda ayrıca Web Tabanlı Öğretimin öğrenme alanlarına ve uygulama sürelerine göre karşılaştırmalı etki büyüklükleri hesaplanmıştır. Sonuç olarak, fen eğitiminde Web Tabanlı Öğretim yönteminin derste kullanılması öğrencilerin akademik başarıları ve derse karşı tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir. Öğrenme alanları ve uygulama sürelerine göre etki büyüklüğü değeri akademik başarı ve tutum açısından anlamlı bir farklılık göstermemiştir The aim of this study is to examine the impact of web-based teaching on students' achievement and attitudes towards science course. The study uses a meta-analytic approach. All studies related to the research question spanning the dates between 2007-2017 have been examined. Based on the specified criteria, 32 studies related with academic achievement and 25 studies related with attitudes towards science course were included in the current meta-analysis. According to the findings of this meta-analysis, the effect size regarding the link between web-based teaching and academic achievement was found to be 0.866. This figure corresponds to a relatively large effect size given Cohen's (1992) classification. Web-based teaching was found to have an impact on students' attitudes towards science with an effect size of 0,667. This calculated effect size represents a moderate effect according to Cohen's (1992) classification. Comparative effect sizes were also calculated based on where the teaching took place (location) and the duration of the web-based teaching initative. In conclusion, the use of web-based teaching method in science education was found to have a positive influence on students' academic achievements and attitudes towards the course. The effect sizes did not significantly differ in terms of location and duration.
Source
Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler DergisiVolume
16Issue
3URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprME1UY3lNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3338
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]