Show simple item record

dc.contributor.authorEmine Yılmaz Altun
dc.contributor.authorSevim Savaşer
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:30Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:30Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-865X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJeE1EZzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3411
dc.description.abstractAmaç: Bu çalışma, adölesan gebelere verilen gebelik, anneliğe hazırlık, doğum sonrası annenin bakımı, yenidoğan bakımı konularında planlı eğitimin annenin benlik saygısı ve bebeğini algılaması üzerine etkisini belirlemek amacıyla kesitsel olarak gerçekleştirildi. Gereç ve Yöntem: Araştırma grubunu Sivas'ta bulunan rastgele seçilen 15-19 yaşında, okur-yazar ve ilk gebeliği olan 40 olgu, 40 kontrol olarak toplam 80 gebe oluşturdu. Bireylere ait tanıtıcı bilgileri içeren anket formu, Kendine Saygı Ölçeği ve Yenidoğanı Algılama Ölçeği kullanılarak elde edilen verilerin değerlendirilmesinde; ki-kare testi, Kruskal Wallis testi, Mann Whitney U testi, Wilcoxon Eşleştirilmiş İki Örnek testi, Fisher ki-kare testi kullanıldı. Bulgular: Bireylerin sosyo-demografik özellikleri, bebeklerin doğum ağırlığı ortalamaları, bebeğin kucağa alınma zamanı ve cinsiyetleri açısından olgu ve kontrol grupları arasında fark olmadığı, grupların benzer olduğu görüldü. Olgu ve kontrol grubundaki adölesanlarda eğitim sonrası süreçte kendine saygı ölçeğinden aldıkları puan ortalamalarında artış olduğu belirlendi. Olgu grubundaki puan artışı (7.6 ± 8.3), kontrol grubundan (2.9 ± 8.0) anlamlı olarak fazla idi (t=2.54; p=0.01). Annenin bebeğini algılama durumuna; her iki grupta da yaş, öğrenim durumu, bebek cinsiyeti, aile yapısı, evlilik süresi gibi faktörlerin etkili olmadığı, ancak deney grubunda gelir düzeyinin etkili olduğu tespit edildi.Sonuç: Çocuk evliliklerinin toplumumuzda normal kabul edilmesi algısının değiştirilerek insan hakları ihlali olarak algılanması için toplumun bilinçlendirilmesi, örgün eğitim kalitesi ve erişilebilirliğinin artırılması, özellikle kız çocuklarının bilgi, beceri ve destek ağları ile güçlendirilmesi, bu konuda ebeveyn ve toplumun bireylerinin eğitilmesi ve harekete geçirilmesi sağlanmalıdıren_US
dc.description.abstractObjective: This research was done sectionally in order to see the effect of planned training given to the adolescent pregnant about pregnancy, preparation to motherhood, care of mother after birth, newborn care to the mother's self-esteem and newborn perception. Materials and Methods: Research group was composed of totally 80 literate pregnant women aged between 15 and 19, whose having their first pregnancies where 40 of them were the experiment and 40 of them were the control. Data are obtained by using questionnaire which contained introductory information about the mother, Self-Esteem Inventory and Newborn Perception Inventory. In the evaluation of the obtained data; chi-square, Kruskal Wallis, Mann Whitney U, Wil coxon Matched Two Sample tests were used.Results: According to the results; it was determined that the socio-demographic features of the individuals in two groups, and the babies'birth weight averages, sitting on lap times and their sexes are similar in case and control groups. It is determined that after the training in case and check groups mothers' self esteem inventory point averages increased. The increase (7.6 ± 8.3) in the case group was significantly more than increase (2.9 ± 8.0) in the control group (t=2.54; p=0.01). It is determined that the mothers' baby perception situations were not significantly different according to age, education, baby gender, family structure, marriage time, etc. at two groups and the only factor was the income in the case group.Conclusions: In order to raise awareness of child marriages being not normal in the society but an abuse of the human rights, increasing the quality and accessibility of the formal education for the girls, strengthening girls with necessary knowledge, skills and support nets should be provided as well as educating the parents and awakening the society on this topicen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAdli Tıpen_US
dc.titleAdolesan Gebelere Verilen Planlı Eğitimin Annenin Benlik Saygısı ve Bebeği Algılama Üzerine Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Planned Training Given to Adolescent Pregnant on The Self-Esteem of Mother and on Newborn Perceptionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAdli Tıp Bültenien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage33en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record