• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • Öğe Göster
  •   Açık Erişim Ana Sayfası
  • Rektörlüğe Bağlı Bölümler
  • Araştırma Çıktıları
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Recommendations of 5th-grade Medical Faculty students about clinical anatomy course

Tarih

2017

Yazar

Vedat Sabancıoğulları
Kaan Çimen
Güldal Doğruyol
Yaşar Taştemur
İlhan Otağ
Muhittin Sönmez Sönmez
Mehmet Çimen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Tıp eğitiminin yeterliliğinin ve etkinliğinin değerlendirilmesinde somut veriler ve kanıta dayalı bilgiler önemlidir. Özellikle öğrencilerin görüş ve önerilerinin alınması tıp eğitiminin yönlendirilmesinde yol gösterici olmaktadır. Bu sebeple, çalışmamızda oniki sorudan oluşan anket formu uygulanarak, C.Ü. tıp fakültesi beşinci sınıf öğrencilerinin klinik anatomi dersi hakkındaki düşünceleri ve önerilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmaya anket sorularını cevaplamayı kabul eden 81'i kadın, 63'ü erkek 144 gönüllü öğrenci dahil edildi.Bulgular: Öğrencilerin % 86.8'i ortopedi, % 87.5'i beyin cerrahi stajları içerisinde verilmekte olan klinik anatomi dersinin gerekli olduğunu düşünürken, %75.7'si bu stajlara ek olarak özellikle göz ve KBB stajları içerisinde de klinik anatomi dersinin faydalı olacağını belirtmiştir. Stajlar içerisinde klinik anatomi dersi için ayrılan süreyi öğrencilerin % 39.6'sı yeterli bulurken, %31.9'u ders saatlerinin arttırılmasını istemiştir. Öğrencilerin % 71.5'ine göre teorik derslerden sonra kemik, maket, kadavra üzerinde yapılan uygulama dersleriyle konular pekiştirilmedir. Öğrencilerin % 50'si derslerde yoklama alınmasını istemez iken, %51.4'ü ders bitiminde ya da staj sonunda sınav yapılmasına gerek olmadığını ifade etmiştir. Sonuç: Öğrencilerden alınan pozitif geribildirimler göstermektedir ki halen ortopedi ve beyin cerrahi stajları içerisinde verilen klinik anatomi dersi, staj konularının anlaşılmasını kolaylaştırmakta ve başarıyı arttırmaktadır. Eğitim programları hazırlanırken, ihtiyaç duyulan diğer stajlar içinde klinik anatomi dersinin müfredata dahil edilmesi tıp eğitiminin kalitesinin arttırılmasında faydalı olabilir.
 
Objective: The data gathered objectively, and the information which is evidence-based is essential in evaluating both the sufficiency and the efficiency of medical education. Especially the feedback of students insights and suggestions is a good guidance for management of medical training. In this context, in the present study, it has been aimed to determine the thoughts and recommendations of 5th-grade Medical Faculty Students about Clinical Anatomy Course (CAC) by using a questionnaire which is consist of 12 questions. Method: A hundred and forty-four student (81 female and 63 male) volunteered to participate the study and took the questionary. Results: While 86.8 % of the students mentioned that it would be more necessary to take Clinical Anatomy Course during Orthopedics Course, 87.5 % of the student showed their preference for Neurosurgery Course. 75.7 % of the students suggested that it would also be beneficial to add CAC into the Eye Diseases and Otorhinolaryngology Practise in addition to those practices mentioned above. While the allotted time for CAC in the Clinical Practice was found sufficient to only 39.6 % of the student, 31.9 % asked for an increase in duration of CAC. According to 71.5 % of the students, the information should be solidified after the theoretical lectures by practices in which bones, manikins, and cadavers are used effectively. Giving attendance is not favored by 50 % of the students, and almost same amount of the participants (51.4 %) thinks the exam at the end of the class or the course is unnecessary. Conclusions: It has been understood from the positive feedback of the students that CAC which is currently taken during Orthopedics and Neurosurgery Courses facilitates the understanding Clinical Practise topics and it increases the overall success of the students in Clinic. While preparing the medical training curriculum, adding the CAC into the clinical training curriculums when needed may help to increase the overall quality of the medical education.
 

Kaynak

Cumhuriyet Tıp Dergisi (ELEKTRONİK)

Cilt

39

Sayı

4

Bağlantı

http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjeE16YzVPUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12418/3511

Koleksiyonlar

  • Makale Koleksiyonu [3405]
  • Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3399]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




Açık Erişim Politikası
Açık Erişim Hakkında
Kullanım Kılavuzu
İletişim

DSpace@Cumhuriyet

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

Göz at

Tüm Açık ErişimBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Sivas Cumhuriyet Üniversitesi || Kütüphane || Açık Erişim Politikası || Açık Erişim Hakkında || Kullanım Kılavuzu || OAI-PMH ||

Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Sivas, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: acikerisim-yardim@cumhuriyet.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Cumhuriyet by Sivas Cumhuriyet University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

Sivas Cumhuriyet Üniversitesi, aşağıdaki kurumların bir üyesidir.


DSpace 6.3

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.