Show simple item record

dc.contributor.authorHüdaverdi Bircan
dc.contributor.authorSait Bardakçı
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:52Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpJMk1UQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3549
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı ilköğretim öğrencilerinin sınıf içindeki etkinliklere katılım düzeylerini ölçmek amacı ile bir ölçme aracı geliştirmek, geçerlik ve güvenirlik çalışmalarını yapmaktır. Araştırma kapsamında "İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Sınıf İçi Etkinlik Ölçeği" 'ne ilişkin madde analizi türlerinden korelasyona dayalı madde analizi ve t testine dayalı madde analizi uygulanmış, ölçeğin test-tekrar-test güvenirliğine ilişkin Pearson Korelasyon katsayısı hesaplanmış, faktör analizi yapılarak ölçeğin yapı geçerliği ortaya konulmuş ve ölçeğin iç tutarlılığının göstergesi olan Cronbach Alpha katsayısı hesaplanmıştır. Ölçeğin yapı geçerliğine ilişkin yapılan faktör analizi sonucunda toplam varyansın %60,6 'sını temsil eden 9 faktör elde edilmiş ve faktörlere ait maddelerin maddetoplam korelasyonlarının 0.45-0.79 arasında değer aldığı görülmüştür. 31 maddelik ölçeğe ilişkin yapılan güvenirlik analizi sonucunda ise Cronbach Alpha katsayısı 0.91 olarak bulunmuştur. Sonuç olarak, elde edilen bu bulgulara göre, "İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Sınıf İçi Etkinlik Ölçeği" 'nin alanında kullanılabilecek güvenilir ve geçerli bir ölçme aracı olduğu belirlenmiştiren_US
dc.description.abstractThe basic aim of this study is to develop a scale with the aim of determining the participation level of the primary school students to the classroom activities, and to make their reliability and validity studies. With the content of the study, item analysis based on t-test and items analysis based on the correlation related to “Classroom Participation Scale for Primary School Students” have been carried out and Pearson correlation coefficient concerning test- retest reliability of the scale has been evaluated and construct validity has been revealed by means of factor analysis and Cronbach Alpha coefficient that shows the internal consistency of the scale. As a result of the factor analysis carried out concerning the validity of the scale 9 factors which constitutes 60,6 % of the total variance have been acquired and it has been seen item-total correlations have a value between 0.45 and 0.79. As a result of the reliability analysis regarding the scale with 31 items, Cronbach Alpha coefficient was evaluated to be 0.91. In accordance with the data acquired, it can be said that “Classroom Participation Scale for Primary School Students” is a reliable and valid scale which can be used in its fielden_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleİLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK SINIF İÇİ ETKİNLİK ÖLÇEĞİ: GÜVENİRLİK VE GEÇERLİLİK ÇALIŞMASIen_US
dc.title.alternativeCLASSROOM PARTICIPATION SCALE FOR PRIMARY SCHOOL STUDENTS, DEVELOPMENT, RELIABILITY AND VALIDITYen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.endpage956en_US
dc.identifier.startpage939en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record