Show simple item record

dc.contributor.authorHakan Koç
dc.contributor.authorBülent Aksoy
dc.contributor.authorTaner Çifçi
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:37:53Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:37:53Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2148-7510
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpjMk5EYzJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3552
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, farklı programlardaki lisans öğrencilerinin harita okuryazarlık düzeylerini çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak Koç ve Demir (2014) tarafından geliştirilen Developing Valid and Reliable Map Literacy Scale isimli harita okuryazarlık ölçeği uygulanmıştır. Araştırma, 2015-2016 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi'nde 9 farklı fakültede öğrenim gören 391 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde; t-testi ve tek yönlü varyans analizi (One Way ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, araştırmaya katılan lisans öğrencilerinin harita okuryazarlık (bilgi-beceri ve yeterlik) testi toplam puanları cinsiyet, fakülte, harita kullanma sıklık düzeyi, doğal ortamdaki çeşitli aktivitelere katılma düzeyi, günlük yaşamda harita kullanma amacı ve coğrafya dersine ilgi düzeyi değişkenlerine göre farklılık göstermiştir. Söz konusu farklılıklar; erkek öğrenciler, Tıp, Diş Hekimliği Fakültesi öğrencileri, haritayı daha sık kullanan, aktivitelere fazla katılan ve coğrafya dersine çok fazla ilgi duyan öğrenciler lehine bulunmuştur. Araştırma sonuçlarına göre lisans öğrencilerinin harita okuryazarlıklarının geliştirilmesi için harita ile ilgili zorunlu ve seçmeli dersler konulması önerilmektediren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate map literacy levels of various BA and BS students with regard to several variables. Research design of the study is survey. Map Literacy Scale, which was developed by Koç and Demir (2014), was used as data collection tool. The study was carried out in 2015-2016 academic year with 391 students studying at 9 faculties of Cumhuriyet University. The data of the study was analysed through t-test and one-way ANOVA. According to the results of the study, total map literacy (knowledge-skill and competency) points of the participants differed in terms of gender, faculty, frequency of map using, level of participating in various activities in natural environments, the aim of using map in daily life, and interest in geography courses. The differences were found significant in favour of males, students of Faculty of Medicine, Faculty of Dentistry, students using maps more frequently, students participating in activities more frequently and the students who are more interested in geography courses. According to the results of the study, it is suggested that there must be compulsory and elective courses about map in the curriculum to develop map literacy of BA and BS studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklı Lisans Programlardaki Öğrencilerin Harita Okuryazarlık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Cumhuriyet Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeAn Examination of Map Literacy Levels of Students from Various Undergraduate Programmes according to Several Variables: Cumhuriyet University Sampleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalErzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage321en_US
dc.identifier.startpage301en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record