Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorOsman Koçak
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:00Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1303-0876
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpneE5UY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3588
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı öğretmenlerin motivasyon düzeylerini, ortaokullarda görev yapan branş öğretmenlerinin algılarına ve görüşlerine göre değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler, Sivas ilinde görev yapan 211 öğretmenden, "Öğretmenlere Yönelik Motivasyon Ölçeği" aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel bölümü ise durum çalışması desenine uygun olarak yürütülmüştür. Veriler, nicel bölümde kullanılan ölçeğin içeriğine uygun olarak hazırlanan 3 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla Sivas ilinde görev yapan 10 öğretmenden yüz yüze yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları öğretmenlerin motivasyon düzeylerini yüksek düzeyde olumlu algıladıklarını; nitel bulgular ise öğretmenlerin motivasyon düzeylerini genel olarak yeterli bulmadıklarını göstermektedir. Bu bağlamda nitel bulguların nicel bulguları desteklemediği söylenebiliren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate the level of teacher motivation according to the perceptions and views of the branch teachers who work in secondary schools. In this research, explanatory pattern involving quantitative and qualitative methods is used. Quantitative part of the research has been designed in relational survey model. The data was collected through “Motivation Scale for Teachers” from 211 teachers working in the Province of Sivas. Qualitative part of the research, however, was conducted in accordance with case study pattern. The data was obtained through semi-structured interview form consisting of three open-ended questions prepared according to the content of the scale used in the quantitative part from 10 teachers working in the Province of Sivas in face-to-face interviews. Quantitative findings of the study show that teachers perceive their level of motivation highly positive, while qualitative findings show that they don’t generally find their level of motivation enough. In this context, it can be said that the qualitative findings do not support the quantitative onesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleOrtaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Öğretmen Motivasyonuna İlişkin Algı ve Görüşlerien_US
dc.title.alternativePerceptions and Views of Teachers Who Work in Middle Schools Regarding Teacher Motivationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAnadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage17en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record