Show simple item record

dc.contributor.authorHakkı Kızıloluk
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:09Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:09Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1304-4990
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMk1USTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3628
dc.description.abstractBu çalışmada üniversite öğrencileri arasındaki arkadaşlık ilişkilerinde arkadaşlık gruplarına üyeliğin anlamı, nedenleri, kriterleri, çatışma yaratan etkenleri ve sürekliliğine ilişkin öğrenci görüşleri betimlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubundaki öğrencilerin demografik özelliklerine bakıldığında; 11 erkek dokuz kadın olmak üzere toplam 20 katılımcı yer almaktadır. Çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme yöntemi kullanılarak oluşturulmuştur. Verilerin toplanması sürecinde görüşmecilere açık uçlu sorular yöneltilmiştir. Araştırmaya ilişkin görüşler Ekim - Kasım 2013 tarihleri arasında toplanmıştır. Verilerin analizi aşamasında içerik analizi kullanılmıştır. Öncelikli olarak verilerin incelenmesi ile veriler kodlanmış ve benzer kodların bir tema altında toplanması sağlanmıştır. Kodlar ve temalar tablolar şeklinde ifade edilerek sonuçlara ilişkin yorumlarına yer verilmiştir. Nitel veriler sayısallaştırılarak yorumların daha anlamlı ve anlaşılır olması sağlanmıştır. Araştırma bulgularına göre, akran arkadaşlık gruplarının anlamına ilişkin görüşlerde en yüksek frekansı öncelikli olarak, birlikte paylaşılan ortam, ortak ilgileri olan insan topluluğu, ve amaç birliği kategorilerinin aldığı görülmüştür. Akran-arkadaşlık gruplarına üyelik nedenlerine ilişkin öğrenci görüşlerinde birinci sırada paylaşmak kategorisinin yer aldığı görülmektedir. Diğer önemli iki neden ise yalnızlıktan kaçma ve güzel vakit geçirmedir. Öğrencilerin akran-arkadaşlık gruplarına girişte dikkat ettikleri kriterlerden ilk sırada dürüstlük yer almaktadır. Bu görüşü sırasıyla saygı ve yardımlaşma izlemektedir. Dürüstlük, saygı ve yardımlaşma öğrenciler için önemli özellikler olarak kabul edilmektedir. Akran-arkadaş gruplarında en çok çatışma yaratan etmenler çıkar ilişkileri ve yalancılık olarak yer almaktadır. Akran-arkadaş gruplarının sürekliliğinin sağlayan durumlara ilişkin görüşlerden en yüksek frekansı saygı kategorisinin aldığı görülmektedir. Bu kavramı sırasıyla güven, özverili olmak ve hoşgörü kavramları izlemektedir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine friendship relations between college students, the meaning of membership in friendship groups, causes, criteria, factors and continuity of conflicting opinions regarding the students. The study group was comprised of 20 participants (11 females; 9 male). The collection of data in the process of open-ended questions was posed to the interviewe. Research concerning data was collected from October to November 2013. Primarily analysis of the data was coded with similar codes, and was gathered under a theme. Codes and themes expressed in the form of tables and the results are given to commentary. Qualitative data was digitized. Provided comments were more meaningful and understandable. According to research findings, the meaning of friendship groups were seen as the highest frequency, with shared environment, a community of people with common interests and unity of purpose categories. It is seen that the “membership to share” in the student opinion on Peer-friendship groups take the first rank. Two other important causes are “a good time” and “escape from loneliness”. Students at the entrance to the attention of the peer - friendship groups are located firstly “honesty”. These opinions are followed by “respect” and “solidarity”. Honesty, respect and cooperation are regarded as important features for students. In group of friends most conflicting factors are located as “interests of conflicting” and “deceit”. In group of friends highest frequency category is seen as “respect”. This concept is followed by trust, selflessness and tolerance.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titleAkran-Arkadaş Gruplarına Üyelik: Anlamı, Nedenleri, Kriterleri, Çatışma Yaratan Etkenler ve Sürekliliğien_US
dc.title.alternativeOn Peer-Friend Groups Membership: Definition, Causes, Criteria, Factors Causing Conflict and Continuityen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage877en_US
dc.identifier.startpage861en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record