YENİDOĞAN TARAMA TESTLERİ EĞİTİMİNİN ANNELERİN BİLGİ DÜZEYİNE ETKİSİ
Abstract
Bu çalışmanın amacı, yenidoğan tarama testleri eğitiminin annelerin bilgi düzeyleri üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma, tek grup ön test – son test araştırmasıdır. Örneklemi postpartum dönemde bulunan 464 kadın oluşturmuştur. Kadınlardan eğitim öncesinde "Kişisel Bilgi Formu" ve "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Bilgi Formu"nu doldurmaları istenmiş, ardından "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Eğitim Rehberi" doğrultusunda eğitim verilmiş, eğitimi takiben kadınlardan "Yenidoğan Tarama Testlerine İlişkin Bilgi Formu"nu yeniden doldurmaları istenmiştir. Çalışmaya alınan kadınların yaş ortalamasının 27?5,53 olduğu, %89’unun çalışmadığı, %44’ünün ilkokul mezunu, %8,2’sinin akraba evliliği olduğu bulunmuştur. Kadınların yenidoğan tarama testlerine yönelik verilen eğitim öncesi ve sonrası yenidoğan tarama testi bilgi puan ortalaması arasındaki fark istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Kadınların eğitim sonrası yenidoğan tarama testlerine yönelik bilgi düzeylerinin artış (8,9-17,2) gösterdiği saptanmıştır. Yenidoğan tarama testlerine ilişkin annelerin bilgi düzeylerinin yükseltilmesi bebeklerinin taramalarının daha etkin şekilde gerçekleştirilmesine, hastalığa aday yenidoğanların hızla gerekli tedavi ve bakıma ulaşabilmelerine katkı sağlayacaktır. The research was conducted to determine the effect on mother’ knowledge level traınıng of newborn screenıng test. The research is a one group pre-test and post-test. The sample consisted of 464 women in the postpartum period. Women prior to training "Personal Information Form" and "Newborn Screening Tests Regarding Information Form" is asked to fill, then "Newborn Screening Tests Related to the Study Guide" in the direction given to women was educated following the "Newborn Screening Tests Regarding Information Form" and again were asked to fill . The average age of the women in the study was 27?5,53, where 89% of the study 44% of primary school graduates, 8,2% were found to be consanguineous marriages. Women's newborn screening tests for newborn screening test before and after the training information, a statistically significant difference was found between the mean scores (p<0,05). After the newborn screening test for women's education, increase their level of knowledge (8,9-17,2) was found to show . Newborn screening tests on babies of mothers raising their level of knowledge of the scan to be carried out more effectively to the disease status of newborns candidate will contribute to achieve the necessary treatment and care.
Source
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri DergisiVolume
6Issue
1URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMU5qZzFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3636
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]