Show simple item record

dc.contributor.authorÖzlem Duran Aksoy
dc.contributor.authorŞükran Ertekin Pınar
dc.contributor.authorZeliha Burcu Yurtsal
dc.contributor.authorSultan Uçuk
dc.contributor.authorTuğçe Şahin
dc.contributor.authorHamza Yılan
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:11Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:11Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-9954
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMU9EVXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3637
dc.description.abstractAraştırma doğum eylemine aktif olarak katılan ebelik üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinin kaygı ve öz-güven düzeylerinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Tanımlayıcı olarak yapılan araştırmanın örneklemini doğum eylemine aktif olarak katılan iki üniversitenin ebelik bölümü üçüncü ve dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan 174 öğrenci oluşturmuştur. Veriler Kişisel Bilgi Formu, Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği (DSKÖ) ve Özgüven Ölçeği ile toplanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin DKÖ puanı 41,70±6,43, SKÖ puanı 46,71±6,39, toplam öz-güven ölçeği puanı 126,91±24,33 olup, iç öz-güven boyutu 65,31±12,59, dış öz-güven boyutu 61,60±12,20’dir. Araştırmada doğum eylemine katılabilmek için teorik bilgilerinin yeterli olduğunu düşünme durumuna göre DKÖ puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0,05) saptanmıştır. Öğrencilerin mesleği seçme durumu, bölümü tercih nedeni, teorik bilgilerinin ve uygulama becerilerinin yeterli olduğunu düşünme, teorik derslere ve klinik uygulamalara yönelik sorunlarında destek alma durumuna göre öz-güven ölçeği puan ortalamaları arasında anlamlı fark olduğu (p<0,05) bulunmuştur. Araştırmada durumluk kaygı puanları ile sürekli kaygı puanları, dış öz-güven, iç öz-güven ve toplam öz-güven puanları arasında pozitif yönde anlamlı korelasyon olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Durumluk kaygı puanları arttıkça sürekli kaygı puanları, dış öz-güven, iç öz-güven ve toplam özgüven puanları artmaktadır. Öğrencilerin kaygı düzeyleri orta, öz-güven düzeyleri yüksektir.en_US
dc.description.abstractThe study was conducted to examine anxiety and self-confidence levels of 3rd and 4th grade midwifery students' who participate in birth processes actively. Descriptive study’s sample is composed of 174 3rd and 4th grade midwifery students of two universities who participate in birth processes actively. Data were collected by Personal Informatıon Form, State-Trait Anxiety Inventory (STAI) and Self-Confidence Scale. State Anxiety Inventory (SAI) score of students who participated in the study is 41,70±6,43, Trait Anxiety Inventory (TAI) score is 46,71±6,39, total selfconfidence scale score is 126,91±24,33 and their internal self-confidence size is 65,31±12,59, external self-confidence size is 61,60±12,20. A significant difference (p<0,05) was found between SAI average scores according to thinking as theoretical knowledge is sufficient to be able to participate in birth process. A significant difference (p<0,05) was also found between self-confidence scale average scores according to students’ choice of profession, reason of their choices, assuming their theoretical knowledge and practical skills are sufficient and getting support in problems related to theoretical courses and clinical practices.It was determined that there was a significant positive correlation between state anxiety scores and trait anxiety scores, between external self-confidence and internal self-confidence scores and among total self-confidence scores of students (p<0,05). As the state anxiety scores of the students increase, their trait anxiety scores, external self-confidence, internal selfconfidence and total self-confidence scores increase, too. Students’ anxiety levels are medium and their self-confidence levels are high.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleDOĞUM EYLEMİNE AKTİF OLARAK KATILAN EBELİK ÖĞRENCİLERİNİN KAYGI VE ÖZ-GÜVEN DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİen_US
dc.title.alternativeINVESTIGATION OF ANXIETY AND SELF-CONFIDENCE LEVELS OF MIDWIFERY STUDENTS’ PARTICIPATED IN BIRTH PROCESS ACTIVELYen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage53en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record