Show simple item record

dc.contributor.authorŞenel Elaldı
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:17Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1305-578x
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpRME16YzBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3661
dc.description.abstractBu çalışmada yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve akademik unvan değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2014-2015 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan 62 öğretim elemanınındın herhangi bir örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 55 öğretim elemanı çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri "Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği" ve öğretim elemanlarından yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bir metaforla tanımlamaları istenerek toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemeler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek seviyede bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, akademik unvan değişkeni açısından araştırma görevlisi ve yardımcı doçent unvanına sahip öğretim elemanları lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Öğretim elemanlarınca üretilen metaforlarda öğrenmenin gerekliliği ve yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç olduğuna vurgu yapıldığı görülmektedir.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada yabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin cinsiyet ve akademik unvan değişkenlerine göre incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada 2014-2015 öğretim yılında Cumhuriyet Üniversitesi İngiliz Dili ve Edebiyatı, Alman Dili ve Edebiyatı, Fransız Dili ve Edebiyatı ve Yabancı Diller Yüksekokulunda görev yapan 62 öğretim elemanınındın herhangi bir örneklem seçimine gidilmeden evrenin tamamına ulaşılmaya çalışılmış ve 55 öğretim elemanı çalışmaya dahil edilmiştir. Araştırma verileri “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ve öğretim elemanlarından yaşam boyu öğrenme eğilimlerini bir metaforla tanımlamaları istenerek toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistikler, ilişkisiz örneklemeler için t testi, tek yönlü varyans analizi ve nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi kullanılmıştır. Analiz sonuçlarına göre, öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri yüksek seviyede bulunmuştur. Cinsiyet değişkeni açısından anlamlı bir farklılığa rastlanmazken, akademik unvan değişkeni açısından araştırma görevlisi ve yardımcı doçent unvanına sahip öğretim elemanları lehine anlamlı farklılığa rastlanmıştır. Öğretim elemanlarınca üretilen metaforlarda öğrenmenin gerekliliği ve yaşam boyu devam etmesi gereken bir süreç olduğuna vurgu yapıldığı görülmektedir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDil Bilimen_US
dc.titleInvestigating lifelong learning dispositions of faculty members who teach foreign languagesen_US
dc.title.alternativeYabancı dil öğreten öğretim elemanlarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin incelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalJournal of Language and Linguistic Studiesen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume2en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.identifier.startpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record