Show simple item record

dc.contributor.authorEbru Bozpolat
dc.contributor.authorHacer Koç
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:17Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:17Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWprME16YzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3662
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine ilişkin özyeterlikleri, cinsiyet, TEOG, çalışma süresi, anne eğitim düzeyi, baba eğitim düzeyi, özel ders alıp almama ve ailenin gelir düzeyi değişkenlerinin matematik odaklı akademik risk alma davranışlarını ne oranda yordadığını belirlemektir. Araştırma örneklemini; 2014-2015 öğretim yılında Sivas il merkezindeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ortaokullarda öğrenim gören 1031 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya ilişkin verilerin elde edilmesinde; “Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Ölçeği” ve “Matematiğe Karşı Özyeterlilik Algısı Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, doğrusal çoklu hiyerarşik regresyon analizi uygulanmıştır. Araştırmada; Matematik Odaklı Akademik Risk Alma (MOARA) bağımlı değişkeni için en önemli yordayıcının Matematik Konularında Davranışlarındaki Farkındalık (MDF) değişkeni olduğu, bu değişkeni Matematik Benlik Algısı (MBA), Matematiği Yaşam Becerilerine Dönüştürebilme (MYBD), Okul Dışı Matematik Çalışma Süresi (ODMÇS), TEOG değişkenlerinin takip ettiği; Güç İşlemleri Tercih Etme Eğilimi (GİTE) alt boyutu için en önemli yordayıcının MDF değişkeni olduğu, bu değişkeni MYBD, ODMÇS, MBA, TEOG değişkenlerinin takip ettiği; Başarısızlık Sonrası Olumsuzluk Eğilimi (BSOE) alt boyutu için en önemli yordayıcının MDF değişkeni olduğu, bu değişkeni MBA, Cinsiyet, MYBD değişkenlerinin takip ettiği; Başarısızlık Sonrası Toparlanma Eğilimi (BSTE) alt boyutu için en önemli yordayıcının MYBD değişkeni olduğu, bu değişkeni MDF, MBA, ODMÇS, Cinsiyet, AED2, TEOG değişkenlerinin takip ettiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to reveal to what extent the mathematics oriented academic risk taking behaviors of the 8th grade students are predicted by such variables as the student’s self efficacy regarding math lessons, gender, TEOG scores, period of studying mathematics outside school, mother’s education level, father’s education level, taking or not taking private lessons and the parents' income level. Relational screening model is used in the study. The sample of the study includes 1031 8th grade students studying in the secondary schools affiliated with the Ministry of National Education- located in the province of Sivas during the academic year 2014-2015. In collecting the data, the following scales are used; “Mathematics Oriented Academic Risk Taking Scale (MOARAÖ)” and “Mathematics Self Efficacy Scale (MKÖAÖ)”. Mathematics Oriented Academic Risk Taking Scale (MOARAÖ) consists of the subscales, Tendency to Prefer Difficult Process (GITE), Tendency to Negativity after Failure (BSOE) and Tendency to Recover Following Failure (BSTE). “Mathematics Self Efficacy Scale consists of subscales, Awareness in the Behaviors regarding Mathematics (MDF), Converting Mathematics into Life Skills (MYBD) and Mathematical Sense of Self (MBA). The method of linear multi hierarchical regression is adopted in the data analysis. It is found that the most significant predictor of the MOARA, GİTE, BSOE variables is the MDF and the most significant predictor of the BSTE variable is the MYBD.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.title8. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Odaklı Akademik Risk Alma Davranışlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeStudy on the Mathematics-Oriented Risk-Taking Behaviors of 8th Grade Students in view of Certain Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.endpage543en_US
dc.identifier.startpage525en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record