Show simple item record

dc.contributor.authorTaner Çifçi
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:31Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:31Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek1EVXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3718
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı coğrafya öğretmenlerinin geribildirim konusundaki farkındalık düzeylerinin ve eğitim-öğretim sürecinde geribildirimin kullanılmasına ilişkin düşüncelerinin belirlenmesidir. Araştırma, nitel araştırma modelindedir. Araştırmada nitel çalışmalarda yaygın olarak kullanılan durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu Sivas il merkezinde görev yapmakta olan 27 Coğrafya öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için araştırmacı tarafından hazırlanan görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma kapsamında elde edilen nitel veriler içerik ve betimsel analiz yöntemi ile incelenmiştir. Nitel analizin yapılmasında NVivo 10 yazılımı kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulardan hareketle coğrafya öğretmenlerinin, öğrencilerinin öğrenme eksikliklerini belirlemek amacıyla en çok soru-cevap yöntemi olmak üzere sınav yapma, ödev verme ve kavram haritası yöntemlerinden yararlandıkları saptanmıştır. Görüşmeye katılan coğrafya öğretmenlerinden geribildirimin tanımını yapmaları istendiğinde onun bir öğretim yöntemi olduğu, ders motivasyonunu artıran bir yöntem olduğu gibi cevaplar alınmakla beraber genel olarak öğretmenlerin geribildirimin merkezine kendilerini koydukları ve öğretmenlerin öğrencilerinin öğrenme durumlarıyla ilgili olarak bilgi almaları için hayati bir yöntem olduğunu düşündükleri görülmüştür. Öğretmenlerin büyük çoğunluğu lisans öğrenimleri boyunca öğretim üyelerinden geribildirim aldıklarını ve bu geribildirimlerin genel olarak düzeltici, açıklayıcı ve doğrulayıcı şekilde olduğunu ifade etmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to explore the awareness level and thoughts of geography teachers about the use of feedback on the learning process. With regard to its being purposeful and effective for the focus of the study, this is a qualitative study using case study, a common method for the qualitative research. The sample of this study is 27 geography teachers working in Sivas Province. The interview questionnaires are used for the data collection and these qualitative data are analyzed with the use of content and descriptive analysis. NVivo 10 is used in order to analyze the qualitative data. The findings of the study show that the geography teachers use exams, homework, concept maps and mostly question-answer techniques in order to identify the incomplete learning. The geography teachers participating in this research are asked to define the feedback and though there are some replies as its being a teaching method increasing the course motivation, it is generally seen that the teachers place themselves into a central role for the feedback and they see it as a vital importance to get information related with the learning process of studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleCOĞRAFYA ÖĞRETMENLERİNİN GERİBİLDİRİME YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYLERİ VE KULLANIMIen_US
dc.title.alternativeGEOGRAPHY TEACHERS' AWARENESS LEVEL AND USE OF FEEDBACKen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue29en_US
dc.identifier.endpage1031en_US
dc.identifier.startpage1011en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record