OBEZ BİREYLERİN TELEVİZYONDA YAYINLANAN OBEZİTE İLE İLGİLİ KAMU SPOTLARININ GÖRSEL TASARIMINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Abstract
Bu araştırmanın amacı, televizyonda yayınlanan obezite ile ilgili kamu spotlarına ilişkin obez bireylerin görüşlerinin belirlenmesidir. Tanımlayıcı, kesitsel modelde yapılan çalışmanın örneklemini Cumhuriyet Üniversitesi Hastanesinde yatan obezite tanısı almış 126 birey oluşturmaktadır. Veriler bireylerle yüz-yüze görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde tanımlayıcı istatistiksel testlerin yanı sıra; yüzdelik hesaplama kullanılmıştır.Araştırmada; obez bireylerin % 82.5'inin televizyonda yayınlanan obezite ile ilgili kamu spotlarını izlediği %17.5'inin ise izlemediği belirlenmiştir. Obez bireylerin en çok; üçüncü sıradaki kamu spotu olan obezite ile mücadele kampanyası Demet Dedeoğlu kamu spotunu (%42.3) izledikleri saptanmıştır. Obez bireyler; hedef kitleye ulaşabilmek için, obezite ile ilgili hazırlanmış kamu spotlarının "düşündürücü, olması gerektiğini belirtirken, spotlardaki en olumsuz özelliklerin oyuncuların amatör oluşu, görüntülerin renksiz oluşu, görsellerin korkutucu oluşu olarak sıralamışlardır. Ayrıca katılımcılar, obezitenin zararları ile ilgili bir kamu spotunda en çok başarı ve korku görsellerinin kendilerini etkilediğini belirtmiştir. Bu sonuçlar doğrultusunda görsel tasarım ve içeriğin profesyonel tasarımcılarla tasarlanması gerektiği önerilmektedi The aim of this research is to determine the opinions of obese individuals on public spots related to obesity on television. The descriptive, cross-sectional model is composed of 126 individuals who were diagnosed with obesity in Cumhuriyet University Hospital. The data were obtained by face-to-face interview technique. In the analysis of the data, besides descriptive statistical tests, Percentage calculation is used.In the research; It was determined that 82.5% of obese individuals observe public spots related to obesity on television and 17.5% do not. Most obese individuals; It was determined that Demet Dedeoğlu’s public spot (42.3%) was the third public spot, the campaign against obesity. Obese individuals; The most negative features of the spots are the amateurs of the players, the colorlessness of the images, the scary appearance of the images, while the public spots about obesity have to be thought provoking to reach the target group. Participants also noted that most of the achievements and horror impressions in a public spot about obesity have been affected by them. It is suggested that visual design and content should be designed with professional designers in the direction of these results
Source
Sanat YazılarıVolume
0Issue
37URI
http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZek1qUTBOQT09https://hdl.handle.net/20.500.12418/3719
Collections
- Makale Koleksiyonu [3404]
- Öksüz Yayınlar Koleksiyonu - TRDizin [3395]