Show simple item record

dc.contributor.authorŞebnem Soysal Acar
dc.contributor.authorFiliz Sayar
dc.contributor.authorSeda Tan
dc.contributor.authorKıvılcım Gücüyener
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:41Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:41Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-2317
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeE1USTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3755
dc.description.abstractD ikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesi Amaç: Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu bilişsel işlevdeki yetersizlikler le karakterize olan, çocukluk çağı - nın sık görülen bir gelişimsel bozukluğudur. Söz konusu bilişsel işlevlerden biri dil becerisidir. Bu çalışmanın amacı, DEHB’li çocukların dil gelişimlerini inceleyerek bu konudaki bilimsel bilgileri arttırmaktır. Materyal ve Metot : Araştırma, Gazi Üniversitesi Çocuk Nöroloji ve Çocuk Psikiyatrisi polikliniklerine başvuran, yaşları 6-10 (72- 131 ay) yaş/sınıf grubundaki, DSM - IV tanı ölçütlerine göre DEHB tanısı konmuş 38 erkek hasta ile 24 sağlıklı erkek çocuk üzerinde yür ütülmüştür. Çocuklara Wechsler Çocuklar İçin Zeka Ölçeği- Gelişti- rilmiş Formu (WISC- R), Stroop Testi TBAG Formu, Sözel Ak ı c ı l ı k Testi (SAT) ve Konuşma Sesleri Gelişim Testi (KSGT) uygulanmıştır. Bulgular: WISC- R’de Genel Bilgi, Aritmetik, Resim Tamamlama ve Resim Düzenleme puanları için gruplar arasında anlamlı bir fark elde edilmiştir. Kelime Dağarcığı alt testinde farklar kontrol grubu ile DEHB -DE; DEHB - DE ile DEHB - HD grupları arasında görülmüştür. Stroop testi puanları açısından sadece kontrol ile DEHB - D E arasında anlamlı bir fark gözlenmiştir. DEHB - HD grubundaki katılımcılar daha düşük puanlar alırken; DEHB - DE gru - bundaki katılımcılar daha uzun sürede görevi tamam - lamıştır. SAT ve KSGT açısından gruplar arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Sonuçlar: Dil gelişimini ölçen WISC-R Sözcük Dağarcığı alt testi puanları açısından gruplar arasında anlamlı bir farklılığın gözlenmesi DEHB’li çocukların dil gelişimindeki yetersizlik hakkında bir fikir vermiş olsa da yeterli bir bilgi tabanı sağlamamaktadır. Sonu ç olarak, d il gelişimini etkilediğinden dolayı , DEHB olan çocukların dil gelişim - lerinin incelenmesinde çalışma belleği ve dilin bileşenleri gibi diğer bilişsel işlevler de irdelenmelidir.en_US
dc.description.abstractBackground : Attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) is a developmental disorder observed commonly in childhood and is described by deficits in intellectual processes. One of these intellectual processes is language ability. The aim of this study is to examine the language development of child ren with ADHD and so to increase the scientific knowledge about this issue. Mat erials and Methods : The sample was composed of of 38 ADHD children diagnosed according to the DSM - IV criteria and 24 healthy children, aged 6 to 9 years (72 and 131 months ). The Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC- R), Stroop Test TBAG Form, Verbal Fluency Test (VFT) and Speech Fluency Test (SFT) were applied to the children. Re sults: It was found a significant difference between groups in General Knowledge, Arithmetic, Picture Completion and Picture Concepts subtests in WISC- R . The differences were observed between control group and ADHD -AD; ADHD - AD and ADHD - HI groups in Vocabul ary subtest. A significant difference was found only between control group and ADHD - AD in Stroop Test. While the subjects in ADHD - HI group got lower scores, those in ADHD - AD group completed the task for a longer period. Any significant differences was foun d between groups in VFT ans SFT tests. Conclusions : The existence of a significant difference between groups in Vocabulary subtest of WISC-R which measures language development gives an idea about deficits in language development of ADHD children but it does not provide enough knowledge base about language development of ADHD children. Because it affects language development, other cognitive functions like working memory and components of language also should be examined in the study of language developme nt of ADHD children.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleDikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu olan bir grup erkek çocuk hastanın dil gelişimlerinin değerlendirilmesien_US
dc.title.alternative( An examination about language development of a group of boy children with attention def icit and hyperactivity disorder)en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalYeni Tıp Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume32en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.startpage84en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record