Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Bursal
dc.contributor.authorSerkan Buldur
dc.contributor.authorYüksel Dede
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:42Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:42Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRjeE56SXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3757
dc.description.abstractBu çalışmada, alt sosyo- ekonomik düzeyli 2142 ilköğretim öğrencisinin 4-8. sınıflar arasındaki fen ve matematik dersi yılsonu notlarının değişimi kesitsel ve boylamsal yaklaşımlara göre ele alınarak öğrencilerin ders başarılarının sınıf düzeyi ve cinsiyete göre değişimi incelenmiştir. Çalışma bulgularına göre, son yıllarda yapılan ulusal ve uluslararası ölçekli çalışmaların sonuçlarına benzer olarak, kız öğrencilerin hem fen hem de matematik alanlarındaki akademik başarılarının erkeklerden anlamlı düzeyde yüksek olduğu tespit edilmiştir. Ders notları değişimi sınıf düzeyine göre incelendiğinde ise 4- 8. sınıflar arasında kızların ortalamalarında belirgin bir yönde değişim olmazken, erkek öğrencilerin ortalamalarının genellikle sınıf düzeyi arttıkça düşme eğiliminde olduğu belirlenmiştir. Bunun sonucunda kızlarla erkekler arasındaki başarı farkının sınıf düzeyi ilerledikçe kızlar lehine arttığı gözlenmiştir. Çalışma sonuçları, ilgili literatürle birlikte yorumlandığında, ilköğretim fen ve matematik d ersleri için erkekler lehine olan cinsiyete dayalı başarı farkıyla ilgili geleneksel kabullerin, günümüzde alt sosyo - ekonomik düzeydeki bir örneklemde bile geçerliliğini yitirmeye başladığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractThis study has investigated the change of the 4th- 8th grades science and mathematics course success of 2142 elementary students in low socio -economic status by their grade level and gender via cross- sectional and longitudinal research approaches. Based on the findings of the study, consistent with the recent national and international studies, girls were found to have higher academic success than boys both in science and mathematics. When the changes in the annual science and mathematics course scores are investigated by the grade level, the mean scores of boys were found to decrease with the increasing grade level, whereas no significant change in any direction was observed for the mean scores of girls. Due to this difference, it has been observed that the achievement gap bet ween girls and boys increases as the grade level increases, in favor of girls. Based on the related literature and the results of this study, it has been concluded that the traditional expectations about the gender gap, suggesting the male superiority in e lementary science and mathematics courses, are no longer valid in today’s classrooms, even in a sample of students in low socio - economic level.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAlt sosyo-ekonomik düzeyli ilköğretim öğrencilerinin 4 - 8. sınıflar fen ve matematik ders başarıları: Cinsiyet perspektifien_US
dc.title.alternativeScience and mathematics course success of elementary students in low socio - economic status among 4 th- 8th grades: Gender perspectiveen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue179en_US
dc.identifier.endpage145en_US
dc.identifier.startpage133en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record