Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorCahit Kavtelek
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:57Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd01ETXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3805
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmanın amacı, hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin bazı değişkenlere göre hayat boyu öğrenmeye ilişkin algılarını değerlendirmektir. Çalışma grubunu, Yetişkin Eğitiminin Temel Prensipleri Çalıştayı’na katılan 432 hayat boyu öğrenme kurum yöneticisinin tamamı oluşturmaktadır. Veriler, araştırmacılar tarafından geliştirilen Hayat Boyu Öğrenme Ölçeği (HBÖÖ) aracılığıyla 2014 yılının Nisan ve Mayıs aylarında toplanmıştır. Dağılımın normal olmamasından dolayı verilerin analizinde Kruskal-Walis ve Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları yüksek düzeyde olumlu bulunmuştur. Hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenmeye ilişkin algıları; yaş, görev bölgesi ve görev yapılan kurum değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar gösterirken cinsiyet değişkenine göre anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Sonuç olarak, hayat boyu öğrenme kurum yöneticilerinin hayat boyu öğrenme kavramına ilişkin olumlu algılarının hayat boyu öğrenmenin gelişimine katkı sağlayacağı söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to evaluate the perceptions of the administrators of lifelong learning institution on lifelong learning based on some variables. The study group was composed all of 432 lifelong learning institution administrators participated in the "Workshop on Basic Principles of Adult Education". The data obtained were collected through Lifelong Learning Scale (LLLS) developed by the researchers, in April and May of 2014. Since the distribution was not normal, Kruskal-Wallis and Mann-Whitney U tests were used in the analysis of data. According to research results, the lifelong learning institution administrators’ perceptions on lifelong learning were found to be highly positive. The perceptions of lifelong learning institution administrators about lifelong learning showed significant differences according to the variables such as age, their region of work and the institution where they work, whereas no significant differences were found according to the gender variable. Consequently, it can be expressed that the lifelong learning institution administrators’ perceptions to be highly positive on lifelong learning will contribute to the development of lifelong learning.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleHAYAT BOYU ÖĞRENME KURUM YÖNETİCİLERİNİN HAYAT BOYU ÖĞRENMEYE İLİŞKİN ALGILARI*en_US
dc.title.alternativePERCEPTIONS OF LIFELONG LEARNING INSTITUTION ADMINISTRATORS ABOUT LIFELONG LEARNINGen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume15en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage104en_US
dc.identifier.startpage82en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record