Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorİhsan Topçu
dc.contributor.authorYakup Yiğit
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:38:57Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:38:57Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnd01UYzFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3807
dc.description.abstractÖZ Araştırmanın amacı, öğretmenlerin farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul algılarını belirlemek ve farklılıkların yönetimi ile öğrenen okul arasındaki ilişkinin düzeyini saptamaktır. Bu çerçevede araştırma, ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Sivas iline Bağlı Zara ilçesinde ilk, ortaokul ve lise düzeyinde toplam 18 okulda görev yapan 161 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma verileri öğrenen okul ölçeği (ÖOÖ) ve farklılıkların yönetimi ölçeği (FYÖ) aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama ve standart sapma değerlerine yer verilmiş, ilişki analizinde basit ve çoklu regresyon teknikleri kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin öğrenen okul ve farklılıkların yönetimini algılama düzeyi “katılıyorum” seviyesindedir. Regresyon analizi sonuçlarına göre ise farklılıkların yönetimi öğrenen okulun %56 oranında yordayıcısı durumundadır. Öğrenen okul, farklılıkların yönetimi, öğretmenler.en_US
dc.description.abstractABSTRACT The aim of this study is to identify the teachers' perceptions on diversity management and learning school and to determine the level of relationship between diversity management and learning school. In this context, relational screening method was used. The study was designed in the relational screening model. The study group includes 161 teachers working in a total of 18 schools at the level of elementary, secondary and high school located in the district of Zara, in the province of Sivas. The research data was obtained through learning school scale and diversity management scale. In the analysis of data; frequency, percentage, arithmetic average and standard deviation values were included while simple and multiple regression techniques were used in relation analysis. According to the results of the study, the level of teacher's perception on diversity management and learning school is at the level of "I agree". However, according to the results of the regression analysis, the diversity management is the predictor of learning school at a rate of 56%.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleFarklılıkların Yönetimi ile Öğrenen Okul Arasındaki İlişkinin Öğretmen Algılarına Göre İncelenmesi ?en_US
dc.title.alternativeExamination of the Relationship between Diversity Management and Learning School according to the Teacher's Perceptionsen_US
dc.typeotheren_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage140en_US
dc.identifier.startpage121en_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record