Show simple item record

dc.contributor.authorMurat Korkmaz
dc.contributor.authorAli Serdar Yücel
dc.contributor.authorErcan Şahbudak
dc.contributor.authorHatice Nur Germir
dc.contributor.authorErdal Şen
dc.contributor.authorNurullah Karta
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:04Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:04Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2146-5886
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMk9Ua3hNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3830
dc.description.abstractÇalışmada 2007-2013 yılları arasındaki TUIK verileri baz alınarak kişisel mutluluğa temel olan değişkenlerin birbirleri arasındaki ilişkinin uygulamalı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmadan elde edilen veriler E-Views 8.0 programı ile analiz edilmiştir. Yapılan regresyon ve korelasyon analizleri sonucunda işgücünü en çok etkileyen faktörler belirlenmiştir. Çalışma sonunda genç istihdamında mutluluğa neden olan umut oranı, mutluluk oranı, sevgi, başarı, iş, Gezi, eğlence, sportif ve kültürel faaliyetler, Akraba ve arkadaş ziyareti ve İş amaçlı (konferans, toplantı, görev vb.) geziler arasındaki olumlu ve olumsuz ilişkiler ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Mutluluk düzeyi ile umut düzeyi arasında pozitif yüksek, sevgi arasında yüksek, başarı arasında yüksek, iş arasında orta, eğlence amaçlı geziler arasında orta, akraba ziyareti amaçlı geziler arasında negatif orta, iş amaçlı geziler arasında negatif orta düzeyli ilişki bulunmaktadır. Umut düzeyi ile sevgi arasında yüksek, başarı arasında yüksek, iş arasında düşük, eğlence amaçlı geziler arasında orta, akraba ziyareti amaçlı geziler arasında orta, iş amaçlı geziler arasında orta düzeyli ilişki bulunmaktadır. Sevgi ile başarı arasında yüksek, iş arasında düşük, eğlence amaçlı geziler arasında orta, akraba ziyareti amaçlı geziler arasında orta, iş amaçlı geziler arasında yüksek düzeyli ilişki bulunmaktadır. Başarı ile iş arasında yüksek, eğlence amaçlı geziler arasında yüksek, akraba ziyareti amaçlı geziler arasında yüksek, iş amaçlı geziler arasında yüksek düzeyli ilişki bulunmaktadır. İş amaçlı geziler ile eğlence amaçlı geziler arasında orta, akraba ziyareti amaçlı geziler arasında orta, iş amaçlı geziler arasında yüksek düzeyli ilişki bulunmaktadır. Eğlence amaçlı geziler ile akraba ziyareti amaçlı geziler arasında yüksek, iş amaçlı geziler arasında yüksek düzeyli ilişki bulunmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı geziler ile iş amaçlı geziler arasında yüksek düzeyli ilişki bulunmaktadır. Umut düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 0,62 birim artmaktadır. Sevgi düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 0,63 birim artmaktadır. Başarı düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 1,33 birim artmaktadır. İş düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 0,24 birim artmaktadır. Eğlence amaçlı gezi düzeyi bir birim arttı- ğında, mutluluk düzeyi 16 birim artmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 2,43 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, mutluluk düzeyi 0,16 birim artmaktadır. Başarı düzeyi bir birim arttığında, sevgi düzeyi 0,71 birim artmaktadır. İş düzeyi bir birim arttığında, sevgi düzeyi 0,17 birim artmaktadır. Eğlence amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, sevgi düzeyi 5,74 birim artmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, sevgi düzeyi 1,05 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, sevgi düzeyi 0,26 birim artmaktadır. İş düzeyi bir birim arttığında, başarı düzeyi 0,41 birim artmaktadır. Eğlence amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, başarı düzeyi 3,19 birim artmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, başarı düzeyi 0,57 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, başarı düzeyi 0,19 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, iş düzeyi 1,63 birim artmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, iş düzeyi 0,36 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, iş düzeyi 0,18 birim artmaktadır. Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, Eğlence amaçlı gezi düzeyi 1,92 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, Eğlence amaçlı gezi düzeyi 0,05 birim artmaktadır. İş amaçlı gezi düzeyi bir birim arttığında, Akraba ziyareti amaçlı gezi düzeyi 1,23 birim artmaktadıren_US
dc.description.abstractIn this study, it was aimed to examine practically the relationship of variables with each other which cause personal happiness by using 2007-2013 data of Turkish Statistical Institute (TSI). Data acquired from this study was analyzed with E-Views 8.0 program. As a result of regression and correlation analyses, factors affecting workforce at the most were determined. At the end of the study, it was tried to determine positive and negative relationships among hope rate, happiness rate, love, success, business, trip, entertainment, sports and cultural activities, relative and friend visits and business trips (conference, meeting, duty, etc.) which cause happiness in youth employment.en_US
dc.language.isootheren_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimleren_US
dc.subjectDisiplinler Arasıen_US
dc.titleCOMPARATIVE ANALYSIS OF VARIABLES CAUSING HAPPINESS IN TURKISH YOUTH EMPLOYMENT1en_US
dc.title.alternativeTÜRK GENÇ İSTİHDAMINDA MUTLUĞA NEDEN OLUŞTURAN DEĞİŞKENLERİN KARŞILAŞTIRMALI ANALİZİen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalIIB International Refereed Academic Social Sciences Journalen_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue20en_US
dc.identifier.endpage41en_US
dc.identifier.startpage26en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record