dc.contributor.author | Murat Korkmaz | |
dc.contributor.author | Ali Serdar Yücel | |
dc.contributor.author | Hatice Nur Germir | |
dc.contributor.author | Ercan Şahbudak | |
dc.contributor.author | Erdal Şen | |
dc.contributor.author | Nurullah Karta | |
dc.date.accessioned | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-23T16:39:05Z | |
dc.date.available | 23.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-23T16:39:05Z | |
dc.date.issued | 2015 | |
dc.identifier.issn | 2146-5886 | |
dc.identifier.uri | http://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRnMk9UZzNOdz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12418/3832 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, uzaktan eğitim yöntemiyle eğitim verilen Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yönetim ve Organizasyon Bölümü Ev İdaresi Ön Lisans Programı’nda okuyan öğrencilerin programa ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Bu amaca yönelik olarak katılımcılara 33 sorudan oluşan bir anket uygulanmıştır. Çalışmada öncelikle kadına yönelik bir eğitim programı olarak Ev idaresi Ön Lisans Programı’nın amacı, işlevi, dersler, öğrenci sayısı ile ilgili bilgiler verilmiştir. Daha sonra Dünyada ve Türkiye’de uzaktan eğitimde kadın konusuna ve kadın ve erkeğin eğitimle ilgili istatistiki verilerine yer verilerek, uzaktan eğitimin kadınlar açısından olumlu ve olumsuz yönleri irdelenmiştir. Araştırmaya rasgele yöntemle seçilen 796 katılımcı iştirak etmiştir. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 20.00 programında analiz edilerek değerlendirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde ise Independent Samples t-Test, ANOVA, Kruskal Wallis test, Jonckheere-Terpstra Testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin demografik özelliklerinin (yaş, cinsiyet, gelir, meslek, yerleşim yeri vb.) programı tercih nedenleri, sosyal yaşamlarında, aile içi ilişkilerinde, iş yaşamlarında yararlandıkları dersler, ders programı hakkında düşünceleri, bilgisayar ve internet kullanımları, programın meslek edinmelerine, kendilerini birey olarak yetiştirmelerine ve kadın hakları konusunda bilinçlendirmeye yönelik olarak farklı oranlarda değişiklik gösterdiği saptanmıştır. Program tercih nedeni cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Devam edilen programın meslek edinimine katkısı cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Program tercih nedeni yaşa göre farklılık göstermektedir. Devam edilen programın meslek edinimine katkısı yaşa göre farklılık göstermektedir. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri yaşa göre farklılık göstermektedir. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri yaşa göre farklılık göstermektedir. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri yaşa göre farklılık göstermektedir. Derslerin öğrencilerin kadın hakları konusunda bilinçlenmeye katkısı yaşa göre farklılık göstermektedir. 2 yıllık ön lisansın yeterliliği yaşa göre farklılık göstermektedir. Branş derslerinin yeterliliği yaşa göre farklılık göstermektedir. Yabancı dil derslerinin yeterliliği yaşa göre farklılık göstermektedir. İnternet erişimine sahiplik yaşa göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için internete bağlanma yaşa göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için internetten yararlanma yaşa göre farklılık göstermektedir. Programın kadın öğrencilere yönelik içeriği yaşa göre farklılık göstermektedir. Program tercih nedeni eğitime göre farklılık göstermektedir. Devam edilen programın meslek edinimine katkısı eğitime göre farklılık göstermektedir. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri eğitime göre farklılık göstermektedir. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri eğitime göre farklılık göstermektedir. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri eğitime göre farklılık göstermektedir. İş yaşamında en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri eğitime göre farklılık göstermektedir. İş yaşamında en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri eğitime göre farklılık göstermektedir. Derslerin öğrencilerin birey olarak yetişmelerindeki katkısı eğitime göre farklılık göstermektedir. Derslerin öğrencilerin kadın hakları konusunda bilinçlenmeye katkısı eğitime göre farklılık göstermektedir. 2 yıllık ön lisansın yeterliliği eğitime göre farklılık göstermektedir. Branş derslerinin yeterliliği eğitime göre farklılık göstermektedir. Temel derslerin yeterliliği eğitime göre farklılık göstermektedir. Yabancı dil derslerinin yeterliliği eğitime göre farklılık göstermektedir. Bilgisayar sahipliği eğitime göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için bilgisayar kullanımı eğitime göre farklılık göstermektedir. İnternet erişimine sahiplik eğitime göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için internete bağlanma eğitime göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için materyallerden yararlanma eğitime göre farklılık göstermektedir. Uzaktan eğitim için internetten yararlanma eğitime göre farklılık göstermektedir. Programın kadın öğrencilere yönelik içeriği eğitime göre farklılık göstermektedir.Devam edilen programın meslek edinimine katkısı yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. İş yaşamında en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Branş derslerinin yeterliliği yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Temel derslerin yeterliliği yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Bilgisayar sahipliği yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için bilgisayar kullanımı yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. İnternet erişimine sahiplik yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için internete bağlanma yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için materyallerden yararlanma yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Programın kadın öğrencilere yönelik içeriği yerleşim yerine göre farklılaşmaktadır. Program tercih nedeni meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Devam edilen programın meslek edinimine katkısı meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Sosyal yaşamda en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Sosyalyaşamdaençokyararlanılanikincisınıfderslerimeslekdeğişkeninegörefarklılaşmaktadır. Aile ilişkilerinde en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. İş yaşamında en çok yararlanılan birinci sınıf dersleri meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. İş yaşamında en çok yararlanılan ikinci sınıf dersleri meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Derslerin öğrencilerin birey olarak yetişmelerindeki katkısı meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Derslerin öğrencilerin kadın hakları konusunda bilinçlenmeye katkısı meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. 2 yıllık ön lisansın yeterliliği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Branş derslerinin yeterliliği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Temel derslerin yeterliliği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Yabancı dil derslerinin yeterliliği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Bilgisayar sahipliği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için bilgisayar kullanımı meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. İnternet erişimine sahiplik meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için internete bağlanma meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için materyallerden yararlanma meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için internetten yararlanma meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Programın kadın öğrencilere yönelik içeriği meslek değişkenine göre farklılaşmaktadır. Program tercih nedeni gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Devam edilen programın meslek edinimine katkısı gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Derslerin öğrencilerin kadın hakları konusunda bilin- çlenmeye katkısı gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. 2 yıllık ön lisansın yeterliliği gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Branş derslerinin yeterliliği gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Yabancı dil derslerinin yeterliliği gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Bilgisayar sahipliği gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. İnternet erişimine sahiplik gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. Uzaktan eğitim için internetten yararlanma gelir değişkenine göre farklılaşmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to evaluate the students’ opinions about their Associate Degree Program in Home Management at the Department of Management and Organization of the Open Education Faculty at Anadolu University which offers distance education. For this purpose, a questionnaire with 33 questions was conducted with the participants of the study. The study firstly presents information on the aim, function, courses and the number of students of the Associate Degree Program in Home Management, which is an education program primarily for women. Then, the study addresses the topic of women in distance education in the world and in Turkey, provides statistical data on women and men regarding education and examines the positive and negative aspects of distance education for women. 796 participants, who were selected through random sampling method, took part in the study. Data obtained through the study were analyzed and assessed through the SPSS 20.00 software. Then, Independent Samples t-Test, ANOVA, Kruskal Wallis Test and Jonckheere-Terpstra Test were used in the analysis of the data. The study concluded that the demographic characteristics of the students (age, gender, income, occupation, place of residence etc.) varied to different degrees by the reasons for choosing the program, by the courses benefited in social life, in family relationships and in working life, by the opinions about the curriculum, by the use of computer and the Internet, and by the contribution of the program to getting a vocation, to developing oneself as an individual and to raising awareness about women’s rights. | en_US |
dc.language.iso | eng | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sosyal Bilimler | en_US |
dc.subject | Disiplinler Arası | en_US |
dc.title | AN EVALUATION OF THE STUDENT’S OPINIONS ON THE ASSOCIATE DEGREE PROGRAM IN HOME MANAGEMENT AT THE DEPARTMENT OF MANAGEMENT AND ORGANIZATION OF THE OPEN EDUCATION FACULTY AT ANADOLU UNIVERSITY | en_US |
dc.title.alternative | ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YÖNETİM VE ORGANİZASYON BÖLÜMÜ EV İDARESİ ÖN LİSANS PROGRAMI’NDA OKUYAN ÖĞRENCİLERİN PROGRAMA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | IIB International Refereed Academic Social Sciences Journal | en_US |
dc.contributor.department | Sivas Cumhuriyet Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 20 | en_US |
dc.identifier.endpage | 25 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US] |