Show simple item record

dc.contributor.authorSoner Doğan
dc.contributor.authorCelal Teyyar Uğurlu
dc.contributor.authorOrhan Kaya
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:21Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:21Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU1EUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3879
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin algılarına ve görüşlerine göre okul yöneticilerinin etik liderlik davranışlarını değerlendirmektir. Araştırmada, nicel ve nitel yöntemleri içerisine alan açıklayıcı (explanatory) desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel bölümü ilişkisel tarama modelinde desenlenmiştir. Veriler, Sivas ilinde görev yapan 420 öğretmenden, Etik Liderlik Algısı Ölçeği aracılığıyla toplanmıştır. Araştırmanın nitel bölümü ise durum çalışması desenine uygun olarak yürütülmüştür. Veriler, nicel bölümde kullanılan ölçeklerin içeriğine uygun olarak hazırlanan 3 adet açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla Sivas ilinde görev yapan 10 öğretmenden yüz yüze yapılan görüşmelerle elde edilmiştir. Araştırmanın nicel bulguları öğretmenlerin, yöneticilerin etik liderlik davranışlarını yüksek düzeyde olumlu algıladıklarını; nitel bulgular ise öğretmenlerin, yöneticilerin etik liderlik davranışlarına yüksek düzeyde önem verdiklerine yönelik görüş bildirdiklerini göstermektedir. Bu bağlamda nitel bulguların nicel bulguları açıkladığı ve desteklediği söylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to evaluate school administrators' ethical leadership behaviors according teachers' perceptions and opinions in the study, the explanatory design which is inclusive of both quantitative and qualitative methods was used. The quantitative phase of the study was designed in the relational screening model. The data were collected from 420 teachers working in the province of Sivas through Ethical Leadership Perception Scale. The qualitative phase of the study, however, was conducted in accordance with the case study design. The data were obtained from 10 teachers working in the province of Sivas through face to face interviews by means of semi-structured interview form consisting of 3 open-ended questions prepared in accordance with the content of the scales used in the quantitative phase. Quantitative findings of the study show that teachers perceive administrators' behaviors based on the ethical leadership highly positive whereas qualitative findings show that they reported to attach great importance to administrators' behaviors based on the ethical leadership. In this regard, it can be said that the qualitative findings explain and support the quantitative findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Etik Liderlik Davranışlarının Öğretmenlerin Algı ve Görüşlerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of School Administrators' Ethical Leadership Behaviors According Teachers' Perceptions and Opinionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.endpage789en_US
dc.identifier.startpage775en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record