Show simple item record

dc.contributor.authorHasan Hüseyin Çam
dc.contributor.authorNaim Nur
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:23Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1303-734X
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNE9URTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3888
dc.description.abstractÖğrenciler akademisyenlerin baskısı, geleceğin belirsizliği ve sisteme uyum sağlamada yaşanan zorluklar gibi farklı türde stresörlere maruz kalırlar. Hemşirelik ve ebelik öğrencileri eğitimleri sırasında yüksek düzeyde stres yaşamalarına rağmen, stres ve stresin gastrointestinal semptomlar gibi öğrencilerin fiziksel tepkileri üzerine etkisi konusunda yapılan araştırmalar sınırlı olmuştur. Bu çalışmanın amacı; hemşirelik ve ebelik öğrencilerinde gastrointestinal semptomların prevalansını değerlendirmek ve algılanan stres ile gastrointestinal semptomlar arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yöntem: Kesitsel tanımlayıcı çalışma tasarımı kullanılarak yapılan bu çalışma, bir üniversitenin hemşirelik ve ebelik lisans programına kayıtlı toplam 449 öğrenci içerisinde çalışmaya katılmayı kabul eden 366 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Kişisel bilgi anketi, Algılanan Stres Ölçeği ve Gastrointestinal Semptomlar Anketi kendi kendine yanıtlama yoluyla uygulanmıştır. Bulgular: Katılımcıların %70,2'si en az bir gastrointestinal semptom yaşamışken, %35,8'i ise en az üç gastrointestinal semptom yaşadığını bildirmiştir. Öğrencilerin çoğu üst dismotilite bozukluğu ve bağırsak semptomlarından şikâyet etmiştir. Ayrıca, algılanan stres düzeyi yüksek çıkan öğrencilerde, gastrointestinal semptomlardan şikâyetler anlamlı olarak daha yüksek bulunmuştur. En yüksek algılanan stres düzeyindeki öğrencilerde gastrointestinal semptomlar için düzeltilmiş odds oranı, en düşük algılanan stres düzeyindeki öğrencilerle karşılaştırıldığında 6,45 kat daha yüksek bulunmuştur. Sonuç: Hemşirelik ve ebelik öğrencileri arasında yüksek oranda yaygın olan gastrointestinal semptomlar önemli ölçüde algılanan stres düzeyi ile ilişkilidir. Yüksek düzeyde algılanan stres, gastrointestinal semptomlar için bir risk faktörü olarak kabul edilmelidir. Çalışma bulgularına bağlı olarak, hemşirelik ve ebelik öğrencilerine yönelik stres yönetimi eğitimine önemli ihtiyaç duyulmakta olup, stres ve stresörler ile başa çıkma stratejileri konusunda periyodik toplantılar düzenlenerek farkındalık arttırılmalıdıren_US
dc.description.abstractStudents are subjected to different kinds of stressors, such as the pressure of academics with an obligation, an uncertain future and difficulties of integrating into the system. Although nursing and midwifery students experience a high level of stress during their training, there has been limited research on stress and its impact on the student's physical responses, such as gastrointestinal symptoms. The aims of this study are to assess the prevalence of gastrointestinal symptoms in nursing and midwifery students and to examine the association between the perceived stress and gastrointestinal symptoms. Methods: This performed using cross-sectional descriptive study design study enrolled a total of 449 students participates in the study in a university degree program was carried out on 366 nursing and midwifery students accepted. A personal information questionnaire, Perceived Stress Scale and a Gastrointestinal Symptoms Questionnaire were administered through a self-reported system. Results: Seventy point two percent of the nursing and midwifery students experienced at least one gastrointestinal symptom, with 35.8% of students reporting at least three gastrointestinal symptoms. Most of the nursing and midwifery students complained of upper dysmotility and bowel symptoms. In addition, students who reported higher perceived stress were significantly more likely to complain of gastrointestinal symptoms. Compared to students with the lowest perceived stress level, the adjusted odds ratio for gastrointestinal symptoms in students with the highest perceived stress level was 6.45 times higher. Conclusions: Gastrointestinal symptoms that are highly prevalent among nursing and midwifery students are significantly associated with the perceived stress level. High perceived stress should be considered a risk factor for gastrointestinal symptoms. Based on the study findings, there is a critical need of instructing the nursing and midwifery students about how to manage their stress, a periodic meetings with the students to raise their awareness about the coping strategies with stress and stressorsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGenel ve Dahili Tıpen_US
dc.titleHemşirelik ve ebelik öğrencilerinde algılanan stres ile gastrointestinal semptomlar arasındaki ilişkien_US
dc.title.alternativeThe relationship between perceived stress and gastrointestinal symptoms in nursing and midwifery studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTSK Koruyucu Hekimlik Bültenien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue6en_US
dc.identifier.endpage482en_US
dc.identifier.startpage475en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record