Show simple item record

dc.contributor.authorHüseyin Şimşek
dc.contributor.authorA. Salih Şimşek
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:25Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:25Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1300-8811
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRZMk1qWXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3892
dc.description.abstractAilenin içinde yer aldığı bağlaşık yapı dikkate alındığında, çocuğun eğitim yaşamında ev, okul ve sosyal çevrenin ortak etkisi söz konusudur. Ancak günümüzde aileler, çocuklarını eğitimlerini desteklemek ve eksiklerini gidermek amacıyla etüt merkezlerine yöneltmektedirler. Etüt merkezlerinin toplumsal işlevlerinin yanında öğrencilere neler kattığı da önemli bir sorudur. Bu sorunun yanıtlanması için mevcut durum betimlenmelidir. Bu araştırma günümüzde giderek yaygınlaşan okul dışı destek kurumları olan etüt merkezlerinin ortaya çıkışını ve eğitsel açıdan işlevini belirlemeye odaklanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin etüt merkezine başlamalarında etkili olan faktörler, etüt merkezlerinin aile ve öğrenciyi hangi yönlerden etkiledikleri, etüt merkezine devam eden öğrencilerin genel profilleri hakkında bulgular elde edilmiştir.en_US
dc.description.abstractWhen this closely connected structure which contains family is considered, family, school and social environment affect educational life of a child collectively. However today families send their children to study centers in order to support their training and make up for their deficiencies when they need tutoring. Besides social functions of study centers, what contributions they can make to students is another crucial question. In order to reply this question, it is necessary to define the available situation. This study aims at defining the evolution of study centers which are fast spreading supportive institutions and their educational function. Findings related to the effective factors which cause students to attend study centers, from which aspects study centers can influence families and students, the general profiles of students who go on study centers were obtained at the end of this research.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAilenin dönüşümü ve aile sorumluluğu bağlamında etüt merkezlerini yeniden düşünmek1en_US
dc.title.alternativeThinking again the study center in terms of the responsibilty of family and its transformationen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalKastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage384en_US
dc.identifier.startpage365en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record