Show simple item record

dc.contributor.authorŞenel Elaldı
dc.contributor.authorÇetin Semerci
dc.date.accessioned23.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-23T16:39:54Z
dc.date.available23.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-23T16:39:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttp://www.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrNU9ETXhNUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12418/3973
dc.description.abstractYansıtıcı düşünme etkinlikleriyle destekli tam öğrenme modelinin tıp fakültesi 5. sınıf öğrencilerinin üstbiliş becerileri üzerindeki etkisi belirlenmeye çalışılmıştır. On-iki hafta boyunca yapılan uygulamayla öğrencilerin Enfeksiyon Hastalıkları ve Klinik Mikrobiyoloji dersine ilişkin üstbiliş becerilerinde ne gibi farklılıklar oluştuğu belirlenmiştir. Karma yöntemin kullanıldığı araştırmanın nicel bölümünde bir deney (32) bir de kontrol (32) grubunun yer aldığı "öntest-sontest kontrol gruplu model" olan deneysel desen kullanılmıştır. Öğrencilerin Bilişötesi Farkındalık Envanteri (BFE) kullanılarak elde edilen üstbiliş becerilerine yönelik ölçümlerinin karşılaştırılmasında t-testi ve nonparametrik testlerden Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Nitel bölümde, olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Deney grubunda yer alan, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yoluyla seçilen altı öğrenci ve çalışmayı yürüten öğretim üyesiyle deneysel çalışmanın sonunda açık uçlu görüşme sorularından oluşan görüşme formu kullanılarak görüşme yapılmıştır. Nitel veriler NVIVO 8 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre yansıtıcı düşünme etkinlikleriyle destekli tam öğrenme modelinin öğrencilerin üstbiliş becerilerine yönelik olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştıren_US
dc.description.abstractThe effect of mastery learning model supported with reflective thinking activities on the fifth grade medical students' metacognitive skills was determined through comparing with traditional teacher-lecture method. Throughout a twelve week study period, differences in metacognitive skills of students were assessed. The study was designed as a mixed-methods approach. In the quantitative phase of the study, a pretest-posttest control group design involving an experimental (32) and a control (32) group was used. In comparison of the measurements obtained from metacognitive awareness inventory (MAI), t-tests as well as Mann-Whitney U test were used. In the qualitative phase, phenomenological research design was performed. Six students taking part in the experimental group and the faculty member conducting the study were interviewed at the end of the experimental study. Qualitative data were analyzed through NVIVO8. According to the findings, experimental group demonstrated an increase in metacognitive skills while the control group did noten_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleYansıtıcı Düşünme Etkinlikleriyle Destekli Tam Öğrenme Modelinin Tıp Öğrencilerinin Üstbiliş Becerilerine Etkisi*en_US
dc.title.alternativeThe Effect of Mastery Learning with Reflective Thinking Activities on Medical Students' Metacognitive Skillsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentSivas Cumhuriyet Üniversitesien_US
dc.identifier.volume5en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.endpage82en_US
dc.identifier.startpage63en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US]


Files in this item

FilesSizeFormatView

There are no files associated with this item.

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record